BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Moderaator: Moderaatorid
BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Räägin esmalt natuke asja tagamaadest. Kõik pubimuusikud teavad, et mida suuremad ja raskemad kõlarid neil on, seda parem on bassisageduste esitus, tümakas võimsam ja rahvas tantsib meelsameni. Paraku aga, kesse ikka viitsib õhtust õhtusse raskejõustiklast mängida, ikka tahaks ju kuidagi kergemalt hakkama saada! Variant on bassiotsa laiendada subwooferiga, aga paraku pole ka need just kärbeskaalu ja mõõtu, ning lisaks veel - subbari kasutamine ajab soundi paikasaamise märksa keerulisemaks, kui see on vaid kahe tavalise kõlari puhul. Reeglina jäetakse ju kogu madalam osa subbari kanda ja ülemiste kõlarite bassiots lihtsalt lõigatakse ära. See aga tingib selle, et kõlarid standi otsas peksavad valusaid kõrgeid ja keskmisi ja subbar müdistab kusagil nurgas oma rida. Eemal saali keskosas moodustub sellest mõistagi korralik ühtlane sound, aga pillimehe enda jaoks ja ka nende jaoks, kes vahetult kõlarite ees, on asi ikka üsna balansist väljas. Ilma spets helimeheta, kes kaugemalt mängu jälgib, aga nii see ju enamasti pubimuusikutel on, on üsna raske sellistes tingimustes asja adekvaatselt hinnata.
Seega, suuri kõlareid tassida ei viitsi, subbari(te)ga on ka jama, mida siis teha?
Äkki katsuks lihtsalt basse rohkem peale keerata?
Enamasti nii ka tehakse ja nn "naeratuse tüüpi" ( bassid ja kõrged üles upitatud ) üldine EQ annab tegelikult ka üsna väikeste kõlarite puhul täitsa hea tulemuse. Arusaadav, et see on vaid selle "õige" bassi aseaine, aga kuniks pole vahetut võrdlusmomenti, ei ole nagu midagi puudu ka.
Aga sellega on ka omad mured - mitte igal võimendil-puldil pole peal üld EQ-d, millel saaks eraldi keerata piisavalt madalaid sagedusi, reeglina on ju ainult LOW-MID-HIGH ja kui siin hakata neid madalaid peale keerama, siis võtab see kaasa ka suure tüki kõrgemaid sagedusi, mis tingib selle, et asi läheb mõnusa tümpsu asemel hoopis mudaseks.
Palju edevam on kasutada tehnoloogiaid, milles rakendatakse adapteeruvat EQ-d. Ehk siis, EQ sätib ennast ise, vastavalt sissetulevale signaalile. Ühest sellisest kirjutasin ma mingi aeg tagasi siin - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=633
Umbes samalaadne "soundi parendaja" on peal ka mõnedel Yamaha võimenditel-pultidel, loe näiteks siit - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=726 või ka siit - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=641
Ja kui hästi järele mõelda, siis leiab ju iga "sanga" või autoraadio pealt nupu "megabass", "hyperbass" vm.
Kõigist neist on vaieldamatult soundi parendamisel abi, mõnest rohkem, mõnest vähem. Aga paraku on kõigi nende puhul üks väike häda - enamasti on neil ainult üks valik - "sees" ja "väljas".
Tahaks natuke rohkemat vabadust ja just seda pakuvad BBE Sonic Maximizerid.
Selle tehnoloogia kohta saab lähemalt lugeda siit - http://www.bbesound.com/
Ise nad räägivad oma asja kohta lühidalt umbes nii -
"Kui me kuulame naturaalpilli, siis kõik sagedused jõuavad meie kõrvu täpselt õigeaegselt, nii nagu need tekivad. Kui aga muusika on helindatud ja seda mängitakse läbi kõlarite, siis tekib erinevate sageduste vahel ajaline nihe - johtuvalt kõlarite tööpõhimõttest jõuavad madalad sagedused kuulajani varem, kui kõrged. See mõistagi tekitab moonutusi ja ajab soundipildi häguseks. Eriti just terava atakiga soundid ( trummid, klaver, kitarr jne ) kannatavad selle probleemi käes. BBE Sonic Maximizer aga ajab need viivitused paika. Teine, mida Sonic Maximizer teeb, on adapteeruv EQ - keerad kõrged ja madalad sagedused laias laastus paika ja masin lisab omaltpoolt automaatse peenhäälestuse"
Teooria on täitsa hea ja mul oli tegelikult selle asjaga olnud kokkupuuteid juba varem - ka näiteks Cowoni meediaplayeritel on BBE tehnoloogia kasutusel - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=700 Ja toimis täitsa abistavalt, ainuke häda jälle muidugi selles, et sisuliselt ainult ON/OFF valik. Paraku aga on sellistel puhkudel küll bassisagedus minu jaoks paras, aga kõrgeid lisatakse isegi minu mitte kõige värskemate kõrvade jaoks liiga palju ...
Ühesõnaga, kogu see eelnev jutt viis mu selleni, et otsustasin, on vaja soetada endale Sonic Maximizer, kus saab keerata kõrgeid ja madalaid eraldi ja täpselt nii palju, kui mulle hetkel vaja.
Erinevate mudelite valik on neil täitsa lai ja kuna minul oli plaan lisada seda protsessingut vaid fonogrammidele, mitte kogu kupatusele, siis jäi sõelale BBE VG360
Kahjuks ei läinud kõik just ladusalt - seda konkreetset mudelit polnud eriti kusagilt saada ja lõpuks tuli osta Ameerikast eBayst ja maksta igast tolle ja värki ning ka uus euroopa vooluadapter soetada ( toide on küll 12V, aga AC, seega näiteks tavalist kidrapedaalide toidet siin kasutada ei saa )
Nüüd aga see mul siis olemas ja testitud nii kodus kui livel. Mida võin öelda?
Korralikult ehitatud ja igati proff riistapuu. LO CONTOUR keerab peale basse ja PROCESS upitab kõrgeid ( veider muidugi, miks ei võiks kirjas olla lihtsalt LOW ja HIGH? ). Kui teha A-B teste, siis on erinevus puhta soundiga ikka üsna märgatav - Maximizer silub heli väga meeldivaks ja nii nagu nad lubavad - kõrged säravad, aga ei väsita kõrva, bass kannab, aga ei tümise ega varjuta teisi sagedusi. Esimesel hetkel tundub sound muidugi pisut võõras ja keemiline ja nagu ikka, mida rohkem võrdlevaid kuulamisi teha, seda segasemaks asi läheb. Kui aga kuulata värske kõrvaga BBE Maximizeriga protsessitud soundi, siis tõesti, see on mõnusalt siidine, detailne ja mõjub proffessionaalsemana, ei väsita kuulamisel ning muusika täidab ka vaiksema volume korral ruumi, ilma et takistaks näiteks pubikülalistel omavahel vestelda.
Kel huvi, astugu mõnelt mu keikkalt läbi, olen alati valmis asja lähemalt tutvustama.
Seega, suuri kõlareid tassida ei viitsi, subbari(te)ga on ka jama, mida siis teha?
Äkki katsuks lihtsalt basse rohkem peale keerata?
Enamasti nii ka tehakse ja nn "naeratuse tüüpi" ( bassid ja kõrged üles upitatud ) üldine EQ annab tegelikult ka üsna väikeste kõlarite puhul täitsa hea tulemuse. Arusaadav, et see on vaid selle "õige" bassi aseaine, aga kuniks pole vahetut võrdlusmomenti, ei ole nagu midagi puudu ka.
Aga sellega on ka omad mured - mitte igal võimendil-puldil pole peal üld EQ-d, millel saaks eraldi keerata piisavalt madalaid sagedusi, reeglina on ju ainult LOW-MID-HIGH ja kui siin hakata neid madalaid peale keerama, siis võtab see kaasa ka suure tüki kõrgemaid sagedusi, mis tingib selle, et asi läheb mõnusa tümpsu asemel hoopis mudaseks.
Palju edevam on kasutada tehnoloogiaid, milles rakendatakse adapteeruvat EQ-d. Ehk siis, EQ sätib ennast ise, vastavalt sissetulevale signaalile. Ühest sellisest kirjutasin ma mingi aeg tagasi siin - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=633
Umbes samalaadne "soundi parendaja" on peal ka mõnedel Yamaha võimenditel-pultidel, loe näiteks siit - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=726 või ka siit - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=641
Ja kui hästi järele mõelda, siis leiab ju iga "sanga" või autoraadio pealt nupu "megabass", "hyperbass" vm.
Kõigist neist on vaieldamatult soundi parendamisel abi, mõnest rohkem, mõnest vähem. Aga paraku on kõigi nende puhul üks väike häda - enamasti on neil ainult üks valik - "sees" ja "väljas".
Tahaks natuke rohkemat vabadust ja just seda pakuvad BBE Sonic Maximizerid.
Selle tehnoloogia kohta saab lähemalt lugeda siit - http://www.bbesound.com/
Ise nad räägivad oma asja kohta lühidalt umbes nii -
"Kui me kuulame naturaalpilli, siis kõik sagedused jõuavad meie kõrvu täpselt õigeaegselt, nii nagu need tekivad. Kui aga muusika on helindatud ja seda mängitakse läbi kõlarite, siis tekib erinevate sageduste vahel ajaline nihe - johtuvalt kõlarite tööpõhimõttest jõuavad madalad sagedused kuulajani varem, kui kõrged. See mõistagi tekitab moonutusi ja ajab soundipildi häguseks. Eriti just terava atakiga soundid ( trummid, klaver, kitarr jne ) kannatavad selle probleemi käes. BBE Sonic Maximizer aga ajab need viivitused paika. Teine, mida Sonic Maximizer teeb, on adapteeruv EQ - keerad kõrged ja madalad sagedused laias laastus paika ja masin lisab omaltpoolt automaatse peenhäälestuse"
Teooria on täitsa hea ja mul oli tegelikult selle asjaga olnud kokkupuuteid juba varem - ka näiteks Cowoni meediaplayeritel on BBE tehnoloogia kasutusel - http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=6&t=700 Ja toimis täitsa abistavalt, ainuke häda jälle muidugi selles, et sisuliselt ainult ON/OFF valik. Paraku aga on sellistel puhkudel küll bassisagedus minu jaoks paras, aga kõrgeid lisatakse isegi minu mitte kõige värskemate kõrvade jaoks liiga palju ...
Ühesõnaga, kogu see eelnev jutt viis mu selleni, et otsustasin, on vaja soetada endale Sonic Maximizer, kus saab keerata kõrgeid ja madalaid eraldi ja täpselt nii palju, kui mulle hetkel vaja.
Erinevate mudelite valik on neil täitsa lai ja kuna minul oli plaan lisada seda protsessingut vaid fonogrammidele, mitte kogu kupatusele, siis jäi sõelale BBE VG360
Kahjuks ei läinud kõik just ladusalt - seda konkreetset mudelit polnud eriti kusagilt saada ja lõpuks tuli osta Ameerikast eBayst ja maksta igast tolle ja värki ning ka uus euroopa vooluadapter soetada ( toide on küll 12V, aga AC, seega näiteks tavalist kidrapedaalide toidet siin kasutada ei saa )
Nüüd aga see mul siis olemas ja testitud nii kodus kui livel. Mida võin öelda?
Korralikult ehitatud ja igati proff riistapuu. LO CONTOUR keerab peale basse ja PROCESS upitab kõrgeid ( veider muidugi, miks ei võiks kirjas olla lihtsalt LOW ja HIGH? ). Kui teha A-B teste, siis on erinevus puhta soundiga ikka üsna märgatav - Maximizer silub heli väga meeldivaks ja nii nagu nad lubavad - kõrged säravad, aga ei väsita kõrva, bass kannab, aga ei tümise ega varjuta teisi sagedusi. Esimesel hetkel tundub sound muidugi pisut võõras ja keemiline ja nagu ikka, mida rohkem võrdlevaid kuulamisi teha, seda segasemaks asi läheb. Kui aga kuulata värske kõrvaga BBE Maximizeriga protsessitud soundi, siis tõesti, see on mõnusalt siidine, detailne ja mõjub proffessionaalsemana, ei väsita kuulamisel ning muusika täidab ka vaiksema volume korral ruumi, ilma et takistaks näiteks pubikülalistel omavahel vestelda.
Kel huvi, astugu mõnelt mu keikkalt läbi, olen alati valmis asja lähemalt tutvustama.
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
palju sa siis üldse kokku maksid aparaadi eest? endalgi on mõttes olnud sonic maximizeri räki variant.
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Koos tolli jm u 2300 krSeidy kirjutas:palju sa siis üldse kokku maksid aparaadi eest? endalgi on mõttes olnud sonic maximizeri räki variant.
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
tegemist on SOund Enhanceri, ehk saundiprendajaga. Mõnes mõttes on tegemist lõpuekvalaiseri asendajaga sellele, kes ei oska ekvalaiserit kasutada. Mina eelistaks pigem ruumi akustika mõõtmist ja parendamist (RAC - room acoustic control).
Võrldus kõlaritega on aga minu arvates kohatu - mitte ükski saundiparendaja ei asenda korraliku saundiga kõlareid. Kui kõlar ei mängi teatud riba välja, siis ta seda ei mängi ja ongi kõik.
Meie kasutame laivis näiteks HK audio LUCAS süsteemi ja ei ole mingit probleemi sellega, et saund oleks balansis. Loomulikult on enhancer hea asi (kasutan ka ise klahvil, kuigi oluliselt paremate võimalustega aparaati), kuid antud juhul on asja arvustatud täiesti vales kontekstis ja vales võrdluses.
Võrldus kõlaritega on aga minu arvates kohatu - mitte ükski saundiparendaja ei asenda korraliku saundiga kõlareid. Kui kõlar ei mängi teatud riba välja, siis ta seda ei mängi ja ongi kõik.
Meie kasutame laivis näiteks HK audio LUCAS süsteemi ja ei ole mingit probleemi sellega, et saund oleks balansis. Loomulikult on enhancer hea asi (kasutan ka ise klahvil, kuigi oluliselt paremate võimalustega aparaati), kuid antud juhul on asja arvustatud täiesti vales kontekstis ja vales võrdluses.
TY
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Manchoa kirjutas:mitte ükski saundiparendaja ei asenda korraliku saundiga kõlareid. Kui kõlar ei mängi teatud riba välja, siis ta seda ei mängi ja ongi kõik
Alati tasub enne vastamist asjad rahulikult ja mõttega läbi lugeda, siis tuleb palju vähem teineteisest möödarääkimisi ja meie foorumi üldine kvaliteet püsib kõrgem.raen kirjutas:Arusaadav, et see on vaid selle "õige" bassi aseaine, aga kuniks pole vahetut võrdlusmomenti, ei ole nagu midagi puudu ka
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Kas keegi on veel neid erinevaid tootjaid ka võrrelnud, nii salvestusel (instrumente, lööriistu, vokaali),
kui ka otsese esituse puhul?
Kui suur on erinevus:
1. Aphex 204
2. BBE Sonic Maximizer
3. Behringer SX 3040 Sonic Exciter
4. Võib-olla on veel mõni uuem ja targem asi?
Oma kõrv on küll kuningas kuid on ka süsteeme, mis analüüsivad ja panevad ennast (valge kahina) baasil paika.
Hea on ju minna kohale ja panna heli paika ilma teisi häirimata!
Siiski on küsimus nende "heli parandajate" kohta.
kui ka otsese esituse puhul?
Kui suur on erinevus:
1. Aphex 204
2. BBE Sonic Maximizer
3. Behringer SX 3040 Sonic Exciter
4. Võib-olla on veel mõni uuem ja targem asi?
Oma kõrv on küll kuningas kuid on ka süsteeme, mis analüüsivad ja panevad ennast (valge kahina) baasil paika.
Hea on ju minna kohale ja panna heli paika ilma teisi häirimata!
Siiski on küsimus nende "heli parandajate" kohta.
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Meie kasutame klahvidel laivis Behringer Ultrafex Pro´dmidimusa kirjutas:Kas keegi on veel neid erinevaid tootjaid ka võrrelnud, nii salvestusel (instrumente, lööriistu, vokaali),
kui ka otsese esituse puhul?
Kui suur on erinevus:
1. Aphex 204
2. BBE Sonic Maximizer
3. Behringer SX 3040 Sonic Exciter
4. Võib-olla on veel mõni uuem ja targem asi?
Oma kõrv on küll kuningas kuid on ka süsteeme, mis analüüsivad ja panevad ennast (valge kahina) baasil paika.
Hea on ju minna kohale ja panna heli paika ilma teisi häirimata!
Siiski on küsimus nende "heli parandajate" kohta.
http://www.behringer.com/EN/Products/EX3200.aspx
ja olen rahul. Ei ole kahjuks teistega kõrvuti kuulanud, kuigi oleks päris huvitav mõte.
Mida teeb ?
Parendab madal, kesk ja kõrgsagedusi, laiendab stereobaasi. Lõpptulemus on kõrvale oluliselt pehmem ja "läbipaistvam" kuid detailsem kõla ja avaram helipilt.
Eraldi saab reguleerida madalsageduste ja kõrg/kesksageduste töötlemist. Madalsagedustel saad valida, kui suurel hulgal sagedusi töödeldakse, kas soovid pehmekõlalist (näiteks jazzi puhul) või konkreetset bassi (näiteks tantsumuusika puhul) ning bass shift funktsiooni (low-cut filter kas low või ultra low). Kõrg- ja kesksageduse töötlemise juures saad määrata, alates millisest sagedusest töötlemine toimub, ning kas soovid kasutada "enhancer" või "exciter " funktsiooni või mõlemat korraga ja millises ulatuses. Lisaks saad reguleerida, kas ning millises ulatuses kasutada müraeemaldajat, reguleerida, kui tugevast helist alates töötlemine toimub ning kas ja kui palju soovid kasutada stereobaasi laiendajat (täpsemalt siis virtuaalset surroundi - mitte ainult ei avarda stere baasi, vaid teeb seda ruumilisemaks). Saab kasutada nii otse pilli ja puldi vahel, kui ka loop funktsioonina. Sobib rackis kasutamiseks.
Nii sisendid kui väljundid on olemas balanseeritd XLR kui ka 1/4 TRS kujul (kullatud kontaktid)
TY
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Ma rõhutan oma arvustustes väga sageli, et otse montaazhplaadile installitud pistukupesad ja potekad on üks "Achilleuse kand". Vb mõni arvab, et olen liiga umbusklik ...
Aga palun, värske näide otse elust - läks aega mis läks, aga Maximizeri RCA pesa murdus montaazhplaadilt lahti!!!!
Kusjuures, väljast pole eriti aru saadagi, et kinnitus on otse plaadil
Aga palun, värske näide otse elust - läks aega mis läks, aga Maximizeri RCA pesa murdus montaazhplaadilt lahti!!!!
Kusjuures, väljast pole eriti aru saadagi, et kinnitus on otse plaadil
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Jootekolviga oskad ju ümber käia! Fix it!
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Suur tänu Manchoa!
Proovin järgi ja hakkan testima.
Proovin järgi ja hakkan testima.
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Eks ma nii tegingi, aga paraku juhtuvad sellised asjad mitte kodus, vaid alati just esinemisel ja just vahetult enne avalugu ...Project X kirjutas:Jootekolviga oskad ju ümber käia! Fix it!
Re: BBE Sonic Maximizer - "soundi parendaja"
Leidsin ühe kirjelduse, kuidas BBE ( väidetavalt ) töötab -
I found a schematic for this device on the "forbidden forum"...I hate to be a tease, but I know we're are not allowed to post links from that forum here.
It is a "state variable filter"or psuedo state-variable filter, whatever those are. It basically boosts the treble, the amount of boost is dynamically adjusted depending on the amount on midrange energy present in the signal. There's an input buffer, one tap off of that is sent to a level detector, the other taps split the signal into low, mid and high bands. The gain on the high band is controlled by the overall level of the input signal. The "process" level is the treble, and the "lo contour" is the bass level, all three signals are then mixed in a summing amplifier and sent to the output.
I was a little surprised how simple the circuit is; it's completely analog and can be implemented with six op-amps.
I found a schematic for this device on the "forbidden forum"...I hate to be a tease, but I know we're are not allowed to post links from that forum here.
It is a "state variable filter"or psuedo state-variable filter, whatever those are. It basically boosts the treble, the amount of boost is dynamically adjusted depending on the amount on midrange energy present in the signal. There's an input buffer, one tap off of that is sent to a level detector, the other taps split the signal into low, mid and high bands. The gain on the high band is controlled by the overall level of the input signal. The "process" level is the treble, and the "lo contour" is the bass level, all three signals are then mixed in a summing amplifier and sent to the output.
I was a little surprised how simple the circuit is; it's completely analog and can be implemented with six op-amps.