Liiklusest ja liiklejatest

Muusikast ja muustki ...

Moderaator: Moderaatorid

Vasta
Kasutaja avatar
raen
Autor
Autor
Postitusi: 1314
Liitunud: 17 Okt 2004, 18:33

Liiklusest ja liiklejatest

Postitus Postitas raen »

Kindlasti on siin jutukas küllalt neid, kes ise rooli keeravad või vähemasti roolikeeraja kõrval istuvad. Ja on sunnitud siunama nii meie liikluskorraldust, kui ka teisi liiklejaid.

See, et meie tänavatel ja maanteedel kulgemine on paras õnnemäng, mille panuseks on oma tervis või ka elu, pole muidugi kellelegi mingi uudis. Ja mis seal imestada, esiteks pole siinsed teed ja liikluskorraldus sugugi mitte alati paigas ja teisalt on emotsionaalselt "paigast ära" ka suur osa liiklejaid. Või noh, kas nüüd just suur osa, aga piisab ju ka ühest idioodist, et rikkuda ära hulk masinaid ja inimsaatusi.

Aga mõned mõtted siinkohal minult, kui igapäevaselt roolikeerajalt.

Hakatuseks pean tunnistama, et egas ma mingi 100% eeskujulik liikleja pole, väiksed kiiruseületamised ja mõned keelatud pöörded-parkimised tulevad ikka aegajalt ette. Need on aga tõesti pisirikkumised ja kus on oht, et minu tegutsemise tõttu võib kellelegi midagi halba sündida, seal olen alati "korralik liikleja". Mulle tundubki, et hoolimine kaasliiklejatest, õigemeni, selle vähesus, on meie praeguse viletsa liiklusmaastiku võtmeküsimus. See puudutab ka jalakäijaid - OK, jalamehel on autojuhiga võrreldes näiteks eesõigus sebra ületada, samas jälle, kui sebrale lähenevad korraga auto ning jalamees, siis jalamehel hetkeks peatuda on märksa lihtsam, kui autol, mis kaalub ju oluliselt rohkem. Ja kui autosid tuleb reas mitmeid, kas siis on jalamehel mõtet sebrale hüpata ja oma õigusi taga ajama hakata ( muide, meil Tartus, kui näiteks kesklinna poolt tulla ja üles Vanemuise-mäkke keerata ja poole mäe peal veel ka jalamehed läbi lasta, siis talviti võib vabalt sinna poole mäe peale jäädagi ... ) Teisalt, pole mulle üldse probleemiks auto kinni pidada, kui jalamehi on ikka tõesti juba mitu seal teeservas ületamist ootamas. Sisetunde ja vastastikuse viisakuse värk, kes kelle peaks läbi laskma. Tartus on muide tore komme, et jalakäija viipab tänutäheks juhile, kes ta läbi laseb.

Maanteedel on sama lugu - on ikka jube mõnus, kui kohtad mõistlikku inimest. Mind ei häiri sugugi kui keegi minust oluliselt kiiremeni sõidab. Kui tal on selleks vajadus, oskused ja vastav sõiduk, palun väga! Enamasti kaob ju selline lennuk üsna kiiresti silmapiiri taha ja ei sega kedagi. Palju hullemad on aeglaselt venijad ja/või need kes sõidavad kord kiiresti kord aeglaselt ja kellest aru ei saa, mida neilt järgmiseks oodata on. Kuna mul mängudele minnes on bändikola mööda autot laiali, siis ei saa mina ka just olulist kiirust endale lubada. Mõte selles, et kui järsul pidurdamisel näiteks mitmekümne kilone võimendi mulle tagant kuklasse lendab,on turvapatjadest mulle vähe abi. Sestap sõidan suht keskmise kiirusega, et endale jätta mingigi reageerimisaeg. Arusaadav, et seetõttu jään teistele jalgu. Aga ma ei töllerda kusagil telgjoone peal, vaid võtan vajadusel kõrvale, et tagant-tulijad mööda lasta. Vähemasti lõuna-eestis on ka kombeks, et eesmine annab tagumisele suunatulega märku, kui tollel on paras aeg mööda kimada ja see on tore komme - esiteks saab tagumine aru, et eesmine ei ole mitte kogemata uimerdama jäänud, vaid, et ta puht põhimõtteliselt ei sõidagi kiiremeni ja muidugi on ju eesmisel ka veidi parem ülevaade möödasõidu tingimustest. Üsna sageli vilgutab möödasõitnu ka seejärel tänutäheks ohutulesid ja see on ka väga sümpaatne.

Aga auto ja alkohol? See on ka keeruline teema. Tean inimesi, kes on ka ehk mitmepromillises joobes autoroolis ohutumad, kui mõni teine purukainena. Aga ma ise juhin autot ainult kainena. Sellega on mul oma lugu - varem, kui bändiga mängimas käisime, oli tavaline, et võeti napsi ka. Mõõdukalt muidugi, et peo lõpuks ikka kaineks saada. Kord aga tulin kusagilt pulmast ja kuigi apteegi-alkomeeter joovet ei näidanud, oli paras veinimaitse suus. Ja muidugi hakkas linna vahel vilkur mulle sappa. Puhusin ... ja polisman küsima, et "nagu näha, olete alkoholi tarvitanud?". Mina ausalt vastu, et "olen jah ja et olen pillimees, pulmast tulen ja koju lähen." Vend vaatas mind mõnda aega, mõtles ja ütles siis, "OK, mine koju!". Tõtt-öelda meenutan seda hetke tänini ja ikka mõtlen, et just selline peakski olema õige politsei - kui tarvis, karistav, kus võimalik, seal kasvatav.

Mina vähemasti võtsin õppetunnist õppust :)
andresl
Autoriteet
Autoriteet
Postitusi: 63
Liitunud: 22 Mai 2006, 17:24

Postitus Postitas andresl »

Mnjah, kuigi mina alles "roheline" ehk Kanada austaja, olen praktiliselt lubade saamise hetkest jaanuaris pidevalt rooli taga (peaaegu aasta juba). Igasuguseid asju on ette tulnud.
Näiteks see, et keegi tarkpea arvab, et mul on valgem sõita, kui tema täistuledega taguotsas kinni istub...
Liikluseeskiri ütleb, et juht peab jalakäijale ülekäigurajal teed andma, kuid jalakäija peab teed ületades veenduma, et tee ületamine on ohutu ning lähenev auto on võimeline peatuma. Miks keegi jalakäijale liikluseeskirju ei õpeta?
Valestireguleeritud tuledest ning kaugtulede lülitit mittetundvatest tegelastest ei taha rääkidagi. Ja siis veel nn. bemmimehed... ohh
Ei saa mina aru ka nendest, kel gaasipedaal jala all vibreerib- sõidab sust kimaga mööda ning mõne kilomeetri pärast jääb jalgu?
Aga oleme siiamaani hakkama saanud, kannatame veel.

Pikka meelt!
DJ Elf
Tegija
Tegija
Postitusi: 41
Liitunud: 20 Nov 2006, 17:59

Postitus Postitas DJ Elf »

Mina pole autojuht, jalakäija olen harva, küll aga sõidan Tartus aasta ringi jalgrattaga. Ja uskuge, mind, saab sõita küll-olen juba alates aastast 2000 nii liikunud! Juhtub igasugu asju, olen ise kah vahel patustanud-näiteks ükskord sõitsin ühesuunalisel tänaval kõnniteel. See pole tegelt keelatud, aga kõnnitee oli kitsas, paarist vastutulijast möödapääsemiseks tuli mul korraks sõiduteele keerata ja kuna ma sõitsin vastassuunas (ühesuunaline tänav oli ju ning vastutulevad jalakäijad olid parajad nahaalid, tuiasid terve kõnnitee laiuses ja kõrvale ka ei võtnud), kargas ment ootamatult välja autost, mida ma erasõidukiks pidasin...

Headest seikadest näiteks on juhtunud sellist asja, et:
on mingi suvaline ristmik, kus saab kasutada parema käe reeglit. Mina siis saabun rattaga selle ristmiku juurde, samal ajal on seal veel mõned autod, minu parem käsi on aga vaba. Ja uskuge, mitu korda on mind esimesena üle lastud! Ükskord isegi anti käega märku, et pane üle, meie ootame... Kuigi enamasti ma enne ülemineku kasuks või kahjuks otsustamist ettevaatlikult vaatan ringi, mis kavatsused roolikeerajatel ikkagi on, sest enamasti ei tee nad siiski mind märkamagi.

Üldiselt Tartus on soovitav sõita rattaga kas rattateedel või kus neid pole, seal lihtsalt kõnniteel. Sõiduteed saab kasutada vaid vaiksetel tänavatel, aga näiteks Riia tänavas jõe äärest kuni Soinaste/Ravila ristini on see väga ohtlik, kuna eriti just rekkade ja busside kõrvalt jääb su jaoks seal neetult vähe ruumi ning iga cm võib kriitiliseks osutuda, samuti on selles lõigus mõttekas ristmikke ületada jalakäijate foori alt. Noh, ja neid ekstreemseid kohti on Tartus veelgi. Osad rattateedki on seda vaid nime poolest-Küüni tänavas promeneerijad ei vali, kus liikuda, ja nii polegi seal seda rattateed eriti mõtet kasutada, nagunii kujuneb see slaalomisõiduks.
DJ Elf
Tegija
Tegija
Postitusi: 41
Liitunud: 20 Nov 2006, 17:59

Postitus Postitas DJ Elf »

http://public.inf.sgsp.edu.pl/SMIECHY/yes_no.swf


Näited sellest, millised jamasid toob kaela liikluseeskirjade täpne järgimine :lol:
Kasutaja avatar
raen
Autor
Autor
Postitusi: 1314
Liitunud: 17 Okt 2004, 18:33

Postitus Postitas raen »

See oli küll hea! :D
Vasta