kompressor - kas ja milleks?
Moderaator: Moderaatorid
kompressor - kas ja milleks?
Kompressoritest on siin varem kirjutatud aga minu küsimus tuleneb minu pedalboardist - kui mul on selleks, et "vunki" juurde anda soolo ajaks kasutusel EQ (no oli selline isend lihtsalt juba olemas), kas selle asendamine kompressoriga annab midagi ka kvalitetiivselt soundile juurde? Mis vahe on kas ma lisan volüümi EQ volume heeblist või komprerssori volume nupust?
tänan tähelepanu eest!
tänan tähelepanu eest!
antti
Re: kompressor - kas ja milleks?
Eem... Kompressori eesmärk peaks peamiselt olema signaali ühtlustamine muidugi, mitte niivõrd boosterina kasutamine... Samas on mul raske ühest seisukohta võtta sest ma kasutan lampvõimu ja sellest tulenevald mängin valdavalt volüümipotega. EQ on Sul ju pidevalt järel nagunii? Eeldades, et Sa kasutad seda sihipäraselt?
----------------------------
mitmekülgselt andetu
mitmekülgselt andetu
Re: kompressor - kas ja milleks?
Kompressor pikendab heli dünaamika arvelt. Loomulikult saab ka boostida, kuna tal eraldi volume nupp. Mina kasutan kompressorit pidevalt -clean soolode ajal, draivi pikendajana (komp on enne draivi). Kuna sa Anti mängid läbi simu pulti, siis on kompressor eriti teretulnud, sest lampvõimu valjukas kompresseerib samuti, aga võimusimudele reeglina pole kompressorit sisse ehitatud. Ehk siis vastuseks, kas kompressor saundile midagi juurde annab-eelkõige heli pikkust ja kandvust.
Re: kompressor - kas ja milleks?
Naised saunas rääkisid, et sul olla nüüd Sansamp GT2 pedalboardis ...
Kuna see on analoogpedaal ja emuleerib üsna loomutruult lampvõimu ja selle sisendit, siis on sul mitmeid põnevaid võimalusi -
näiteks, paned oma EQ-pedaali enne Sansampi ja keerad Sansampi draivi enamvähem kärina piiripeale. Et vaikselt mängides ei kärise, aga kui kõvemalt tõmbad, siis juba moonutab. Nüüd, kui EQ-pedaali sisse lükkad ja sellel on volumet ka omajagu peale keeratud, siis ongi soolod mõnusalt draiviga. Akustiku puhul see muidugi just kõige sobilikum sound pole.
Seepärast, ja muidu ka, eelistan mina iga kell kompressoriga boostitud soundi. Draiviga sound on ka oma olemuselt kompresseeritud sound, aga sel tuleb piisava kompressiooni saavutamiseks kärinat kõvasti peale keerata ja see ei ole minu "cup of tea".
Kui vaikselt käepealt jazzu mängida, siis võib kompressor ehk liiast olla, aga pubides tantsuks keevitades - mida rohkem soolodes kompressorit, seda uhkem sound!
Kuna kompressor tõstab üles vaikselt mängitud noodid ja surub alla liiga tugevad tõmbed, siis on tehniliselt palju lihtsam mängida - laisale pillimehele väga oluline!
Kuna see on analoogpedaal ja emuleerib üsna loomutruult lampvõimu ja selle sisendit, siis on sul mitmeid põnevaid võimalusi -
näiteks, paned oma EQ-pedaali enne Sansampi ja keerad Sansampi draivi enamvähem kärina piiripeale. Et vaikselt mängides ei kärise, aga kui kõvemalt tõmbad, siis juba moonutab. Nüüd, kui EQ-pedaali sisse lükkad ja sellel on volumet ka omajagu peale keeratud, siis ongi soolod mõnusalt draiviga. Akustiku puhul see muidugi just kõige sobilikum sound pole.
Seepärast, ja muidu ka, eelistan mina iga kell kompressoriga boostitud soundi. Draiviga sound on ka oma olemuselt kompresseeritud sound, aga sel tuleb piisava kompressiooni saavutamiseks kärinat kõvasti peale keerata ja see ei ole minu "cup of tea".
Kui vaikselt käepealt jazzu mängida, siis võib kompressor ehk liiast olla, aga pubides tantsuks keevitades - mida rohkem soolodes kompressorit, seda uhkem sound!
Kuna kompressor tõstab üles vaikselt mängitud noodid ja surub alla liiga tugevad tõmbed, siis on tehniliselt palju lihtsam mängida - laisale pillimehele väga oluline!
Re: kompressor - kas ja milleks?
Mina tänan kõiki sõnavõttude eest - ma lähen nüüd kompressori poodi;)
antti
Re: kompressor - kas ja milleks?
Antti, vaata siis, et löögijõudu piisavalt oleks Muidu ei löö rehvi ümmarguseks
----------------------------
mitmekülgselt andetu
mitmekülgselt andetu
Re: kompressor - kas ja milleks?
Kas vanalt kogenud kompressori-spetsilt ostusoovitusi ka soovid?Antti kirjutas:Mina tänan kõiki sõnavõttude eest - ma lähen nüüd kompressori poodi;)
Re: kompressor - kas ja milleks?
anna tulla! Kiitke ja materdage bossi cs-3, olen seda vaadanud.
antti
Re: kompressor - kas ja milleks?
Hee, kusjuures, ma just mõtlesin sulle Boss CS3-e soovitada!
Miks?
Tead, ma olen siin elu jooksul kasutanud-äraproovinud terve rea erinevaid kidrakompressoreid - näiteks MXR Dynacomp, Marshall ED1. Boss CS3, Maxon CP101 ja Diamond Compressor on praegugi riiulis.
Vaieldamatult on kallimad neist ( Diamond ja Maxon ) profima ja peenema soundiga.
Aga ...
... kõik peale Bossi on ilmselgelt eelkõige elektrikitarri signaali tugevust ja takistusi silmas pidades konstrueeritud. Bossi pedaalid, olgu nende sisu kõrgkvaliteedilisusega, nagu on, sobituvad palju paremeni ka muude instrumentidega, olgu selleks siis mõni sünt, või akustiline kitarr.
Ja Boss on tõesti vastupidav! Mida ei saa üldse öelda Maxoni kohta ( mille lüliti jukerdab ja mis miskipärast patarei pealt üldse töötada ei taha ... ) ja ka Diamondi kohta ( mille lülitit olen juba korra vahetanud )
Boss on seega kõige rohkem kindla peale minev valik.
Kui keerad sel "volume" põhja ja "sustaini" nii palju peale, et oleks piisavalt boosti, saad enamvähem clean boosti, ja ainult kõige tugevamad löögid limiteerib ära. Kui aga paned "sustaini" poole peale ja "volumega" reguleerid üldise boosti nivood, saad juba väga korraliku kompressiooni. Kui "Atacki" põhja keerad, saab enamvähem sama mõnusa, aeglase reageeringuga kompressiooni, kui seda 3X kallim Diamond pakub.
Küllap oled seda isegi kogenud, et näiteks akustiku väljundsignaal on elektrikale mõeldud pedaalide jaoks liiga tugev. Ma usun, et see kehtib ka Su Godini kohta. Liig tugev signaal paneb pedaalid moonutama, kompressorid aga liigselt "pumpama" ja volüümi maha suruma. Võib tekkida isegi olukord, et "rütmi-heli" osutub valjemaks, kui boostitud "soolo-heli", isegi, kui kompressori volume on põhja keeratud.
Üks variant on pillist volumet maha keerata. Mina panin aga selleks ahelasse kõige esimeseks Sansampi Acoustic Di, mille väljundit saab maha keerata ja sellega vältida järgnevate pedaalide ületüürimist.
Miks?
Tead, ma olen siin elu jooksul kasutanud-äraproovinud terve rea erinevaid kidrakompressoreid - näiteks MXR Dynacomp, Marshall ED1. Boss CS3, Maxon CP101 ja Diamond Compressor on praegugi riiulis.
Vaieldamatult on kallimad neist ( Diamond ja Maxon ) profima ja peenema soundiga.
Aga ...
... kõik peale Bossi on ilmselgelt eelkõige elektrikitarri signaali tugevust ja takistusi silmas pidades konstrueeritud. Bossi pedaalid, olgu nende sisu kõrgkvaliteedilisusega, nagu on, sobituvad palju paremeni ka muude instrumentidega, olgu selleks siis mõni sünt, või akustiline kitarr.
Ja Boss on tõesti vastupidav! Mida ei saa üldse öelda Maxoni kohta ( mille lüliti jukerdab ja mis miskipärast patarei pealt üldse töötada ei taha ... ) ja ka Diamondi kohta ( mille lülitit olen juba korra vahetanud )
Boss on seega kõige rohkem kindla peale minev valik.
Kui keerad sel "volume" põhja ja "sustaini" nii palju peale, et oleks piisavalt boosti, saad enamvähem clean boosti, ja ainult kõige tugevamad löögid limiteerib ära. Kui aga paned "sustaini" poole peale ja "volumega" reguleerid üldise boosti nivood, saad juba väga korraliku kompressiooni. Kui "Atacki" põhja keerad, saab enamvähem sama mõnusa, aeglase reageeringuga kompressiooni, kui seda 3X kallim Diamond pakub.
Küllap oled seda isegi kogenud, et näiteks akustiku väljundsignaal on elektrikale mõeldud pedaalide jaoks liiga tugev. Ma usun, et see kehtib ka Su Godini kohta. Liig tugev signaal paneb pedaalid moonutama, kompressorid aga liigselt "pumpama" ja volüümi maha suruma. Võib tekkida isegi olukord, et "rütmi-heli" osutub valjemaks, kui boostitud "soolo-heli", isegi, kui kompressori volume on põhja keeratud.
Üks variant on pillist volumet maha keerata. Mina panin aga selleks ahelasse kõige esimeseks Sansampi Acoustic Di, mille väljundit saab maha keerata ja sellega vältida järgnevate pedaalide ületüürimist.