anke nõu!

Muusikast ja muustki ...

Moderaator: Moderaatorid

PriitS
Äss
Äss
Postitusi: 107
Liitunud: 20 Veebr 2006, 19:51

Postitus Postitas PriitS »

Tartus on üks prooviruum, kus on kõik neli seina kaetud munarestidega....
Algul oli kiviseinad ja tänu sellele oli suht nigel proovi teha, kuna kivi peegeldab hirmsasti helilaineid... ühesõnaga mängimise ajal oli kõik paks ja puder - võis nii mõnegi vale noodi sisse mängida, ilma et sellest aru oleks saanud.
Nüüd kus kõik on restitega kaetud on ruum matt... praktiliselt kaja enam pole - ei teki helipeegeldusi. Iga väiksemgi möödalaul/mäng on välja kosta...proovi tegemiseks ideaalne. Usun et ka lintamiseks hea. Kui ruumi on võib nurkadesse panna ka päris isoveri kotte bassi summutamiseks
(olen näinud, et seda tehakse kui ruumi on). Teatavasti on just nurgad need kuhu koonduvad bassisagedused.

Kui midagi lindistada, võibolla ei olegi vaja mingit ilget ruumilahendust, piisab katsetamisest erinevate mikkritega ja hästi palju kuulata kas tulemus meeldib või mitte. Koduses tingimustes on kindlasti väga heaks heli hajutajateks raamaturiiul koos raamatutega, või siis suur raamatukapp, kuna tasapind on hästi erinev.. Kõikvõimalikud riideesemed, kaardinad on abiks. Võibolla väga matt ruum ei olegi hea... Lindistage ja kuulake tulemust, äkki annab Teie ruum just soundile omapära. Mine tea... Laulu jaoks vist ikka parem kui võimalikult vähe tekib ruumikaja.
Kasutaja avatar
Meelis Cortland
Algaja
Algaja
Postitusi: 9
Liitunud: 17 Mär 2006, 02:02

Postitus Postitas Meelis Cortland »

Tahaks ka midagi oelda aga koik juba oeldud. Korjaks vaid kokku mis on pinnale jaanud.
Stuudio ehitamisel on jah olulised kaks faktorit - 1.Peegeldus ja myra sisse-valja ranne. Parim mis siin maha hoigati peegelduse kohapealt on klassikaline kanamuna papp rest. Pro-d ikka vaidlevad et mingitel sagedustel kanamuna rest ikkagi peegeldab, kuid olgem ausad, tanapaevase arvuti tarkvaraga saab palju ara teha ja samuti et seda (ei maleta tapselt mis sagedused need peegeldama jaid) seda viimast peegeldust saab ka ara hoida screen-iga, millest siin eelpool ka juba juttu oli. Samuti kui on palju aega voib ka osta vineeri, nii vast 9mm paksust ja see tihedalt auke tais drellida voi veel parem vineeri asemel leida kasutatud voi osta uued ripplae plaadid (sellised pehmet sorti) ja need auke tais drellida. Ripplae plaadid voib kohe otse seina kleepida, vineer on pisut jaigem, see tuleks mingi 5x5 plangu abil seina saada (tahendab natsa 'paris seinast' eemale). Kalde all seinad on ka loomulikult hea naide, kuid kyllaltki insenerilik ettevotmine. (Mulle tundub et ma vist raagin suurest proffi stuudiost)
Kui vahegi voimalik, on parimaks kahekordne taistellis sein. Kokku umbes 30cm paksune = umbes 10cm tellis sein 10 cm ohuvahe ja teine 10cm tellis sein. Selline sein peatab ka trummimyra (vabandan trummarite ees). Ja siis tuleb see tellis sein katta kanamuna restiga voi selle ylejaanuga. Kahe seina vahe peab olema tyhi - yhendust ei tohi olla, ega ka klaasvatti, voi midagi sarnast. Paljudele aga tahendaks sellise ehituse ettevotmine kuu aega tsemendise naoga ringi kaija. Natuke puhtam kuid siiski fyysiline on kasutada jallegi eelpool raagitud kipsplaati. Tuleb kasutada paksu plaati (min 2cm paks) ja teha see sein (booth-i ja controlroomi vahel)vahemalt kolme kordne (plaat-vatt-plaat-ja 5cm ohuvahe ning sedasi kolm korda)
Lihtsa magamistoa stuudio lahend on lihtne, lihtsalt jaluta mikrofoniga teise tuppa.
Mis puutub valis seintesse, siis seal on rohkem probleeme kui elad linnas kararikkas traffiku areas - probleemiks myra sisseranne, kuid kui elad korteris, ja naabrid ymberringi on probleemiks myra valjaranne. Eks see probleem on igavene ainult aitaks et stuudio maale vanaema juurde ehitada (isegi siis on probleem-yle artur rinne ei lasta midagi lindistada).
Oluline on ka enne seina lopetamist kaablite peale moelda. Yks variant oleks jupp umbes 5cm labimooduga toru jupp labi seina jatta yheltpoolt teisele, kust hiljem kalastad kaablid labi, mitu tahad. Hea oleks elektri ja soundsignaali kaablid eraldi hoida. Ei oskagi rohkemat siin kosta. ( Te nyyd motlete mis see nii pikalt siin jahvatab. Nimelt ma pole kunagi varem kommenteerinud, laske mul nyyd tyhjaks raakida)
Tehnika. Loomulikult on 2006 aastal stuudio sydameks arvuti (loe:Apple Mac). Ise olen nii intensiivne kasutaja, et iga kahe aasta moodudes pean minema prilliklaasid paksemate vastu ymber vahetama ja ega midagi jaand polegi enne kui tuleb binokklite peale minna.
Ja siis see soundkaart. Soda kaib nende tootjate vahel. Hinnad aina kukuvad. Ise oman Tascam US122. Taiesti ace riist. On kyll ainult 24/48 kuid hea 24/48. Phantom power on abiks ja mitte just koige halvemad pre ambid, hea mic on vajalik kasutan ise Rode NT1 odav ja hea. Pole hasti hindadega kursis, kuid kui hinnad on samad londoni omadega, siis peaks saama hea(arvestatava) mic-i katte 3,5 voi 4 tonniga.
Ylejaanud stuudio kola on koik software, millest soovitaks soojalt Logic Pro-d voi isegi Expressi, Cubase on saast (vabandan kasutajate ees).
Selle softiga saab koik ara tehtud alates soundi genereerimisest lopetades masterdamisega ja seda koik yhe korraga yhes aknas, kui suur screen on. Nyyd on Logicul ka freez voimalus, mis on vajalik kui prose ei jaksa enam orjata, siis freez-id track-i koos effectidega audio track-iks (yks click) ja - voila! jargmised sama palju synte-effecte jalle kasutada.
Monitorid. Mulle meeldis vaga Mr.Raen-i kommentaar, et monitorid peavad olema head, ja veel rohkem kui see meeldis ytlus et pead oma monitore tundma. Isiklik arvamus on et peaks ikka see madal 35 ka kuulda olema (ylemine 20 niikuinii), isegi tootamise tingimustes. Aga noh muusikute finants seisu jargides valivad asjad vahest meid.
Ohhh. Ara vasisin. Kui keegi oleks hea ja lopetaks ara....
'Oled See Mida Sööd'. Ma ei tea kuidas teiega, aga mina olen inimene.
Vasta