Mõlemad teevad sama asja - summeerivad kaks liinisignaali kokku üheks liinisignaaliks. Esimene neist on n.ö Thomanni "omatoode", mis pannakse kokku kusagil Hiinas, teine aga on n.ö "American made". Üks maksab 30 EUR-i, teine aga ... 145. Mõlemad tunnistavad balansseeritud kaableid ja mõlemad on passiivsed st. ei vaja eraldi toidet.
Aga esmalt, kus ja millal selliseid karpe üldse vaja võiks minna? Näiteks juhul, kui on soov mikserpuldile järele ühendada vaid üks aktiivkõlar. Reeglina on kõlaritel ju vaid üks sisendikanal, vaid üksikutel on olemas stereosisend. Kes näiteks kasutab Bose "torni" ja tavalist mikserpulti ( s.o mitte spets Bose pulti ), põrkub igal keikkal selle probleemiga kokku. Sama ka olukorras, kus stereopuldist on vaja võtta välja monosignaal subwooferi jaoks. Tõsi, saab kanalite balansid/pan-id ühele poole välja keerata, subbaka jaoks kasutada puldi monitori väljundit ( mis reeglina on mono ), aga need on kõik poolikud ja mitte alati toimivad lahendused.
Märksa parem on puldi väljundisse panna spets summing box.
Miks lihtsalt kanaleid omavahel füüsiliselt kokku lasta ei tohi? Selle kohta leiab pikema vastuse siit - http://www.rane.com/note109.html
Teisalt jälle leidsin ma prosoundweb foorumist ka ühe sellise arvamuse - "Wying ( ehk siis juhtmed lihtsalt omavahel kokku ) outputs is fine as long as the outputs device has low enough impedance and the input device have a high enough impedance ... We ( the industry ) do it all the time".
Nii või teisiti, mul oli tarvis puldist monosignaal kätte saada, samas ma ei soovinud sisend- ja väljund-takistuste osas oma pisikest peakest vaevata. Nii saigi algul soetatud odavam karp ja hiljem, kui kallim netipoodi müügile ilmus, sai ka see võetud.
Vaatame välimust. Mõlemad näevad võrdselt soliidsed välja, ning on seda ka käega katsudes. Tõsi, kallima karbi alla on need kummist nublad kleebitud küll väga lohakalt.
Kallim karp on ka ootamatult raske. Miks, see saab selgeks, kui karbi sisse vaadata. Nagu näha, pole see just liiga "üle-asustatud", küll aga leiab siit kaks trahvot ja need kaaluvadki.
Üritasin ka odavama boxi sisemust uurida, aga kui olin ühe poole neli kruvi lahti keeranud ja asjad ikka veel liikuma ei hakanud, lõin käega. Siiski väidab user manual, et "Ins and outs galvanically isolated", millest võib järeldada, et vähemalt üks trahvo peaks ka odavamas karbis peidus olema.
Testisin ka muidugi soundi. Väga mugav seda A-B testi teha polnud, sest iga kord pidi karpide vahetamiseks ka uuesti juhtmeid ühendama. Aga tulemusena võiks öelda, et mõlemast tuleb signaal kenasti läbi ja erinevused on väga väikesed. Esimene asi, mis kõrva jäi, on see, et odavama karbi väljund on õige pisut tugevam ja ka bassisem/mudasem. Samas on see sound ka lamedam ja pikemal kuulamisel tüütav. Kallim box tundub küll esmahetkel nagu õhema soundiga, aga mida kauem kuulata, seda rohkem tulevad esile detailid ja soundi üldine neutraalsus. Jääb mulje, et koos kallima boxiga oleks ka nagu kõlari vahetanud kvaliteetsema mudeli vastu.
Mina testisin ühe kõlariga ja stereot monoks lastes. Ilmselt oleks olukorras, kus puldist võtta korraga välja nii mono-, kui ka stereo-signaal, kallima boxi eelised veel rohkem kuulda. Asi selles, et kuna mõlemad kanalid on kallimas karbis teineteisest trahvodega füüsiliselt lahutatud, siis ei tohiks stereopildis mingeid kadusid olla.
Aga kas see kõik on väärt ligi 5X hinnavahet? Paneb täitsa mõtlema, sest ka odavam karp pole üldse halb.
Millenium SML21 ja Whirlwind IMP Line Level Combiner
Moderaator: Moderaatorid