probleem selles, et kitarrisound mis on kangesti igat distortionite reverbide ja muude asjadega "ilustatud" ning mängitakse läbi kitarrikasti, ei oma sellist lisa nagui oleks valjuhääldajale kile peale krabisema pandud. samas kogu digiots gt-pro jne koos igat emudega pidavat selle sisse süstima. on kellegil sarnast probleemi olnud ja oskab keegi teatada kuidas sellest lahti saab? ise jõudsin niikaugele, tegu on lihtsalt digitehnika steriilse ja konkreetse soundiga. samas selle soundi kilesuse in rel life kaotab ära see analoogplokkide ja boxi müra ning lärm. huvitav kas ma olen õigel teel?
ps. digisetingutega on kasutuses igat boxide ja smooth jne emud
kilene sound?
Moderaator: Moderaatorid
Usun, et oled oma arutlusega õigel teel. Digitaalselt töödeldud heli lihtsalt ON teise kõlaga, kui analoogsüsteemi oma. Siin ehk polegi mitte küsimuses selles, kumb neist parem on, vaid tuleb lihtsalt endale teadvustada, et tegu on erinevate maailmadega. Meeldida võib nii üks, kui teine.ise jõudsin niikaugele, tegu on lihtsalt digitehnika steriilse ja konkreetse soundiga
Usun sellesse teooriasse, et mida rohkem salvestatud failiga arvutis tehteid teha ( normalize, EQ, erinevaid efekte lisada jne ), seda steriilsemaks ja digitaalsemaks heli muutub ning, et seda algset analoogfiilingut pärast enam ühegi pluginaga ei taasta.
Sestap ma, näiteks kui kitarre salvestan, üritangi võimalikult palju ära teha juba enne arvutit ja ideaalne oleks, kui arvutisse salvestub juba selline signaal, millega enam midagi tegema ei peaks ( efektid jne kõik juba olemas ).
Muidugi jääb siis ära võimalus arvutis hiljem midagi muuta ja parandada, aga mis teha - ilu nõuab ohvreid.
Ja ma üritan võimalikult vähe digipedaale kasutada. Reverb on üks efekt, mida analoogsüsteemis oleks küllalt keeruline tekitada, aga näiteks EQ, chorus, compressor, igasugused draivid ja distortionid - ma ei näe küll ühtki põhjust, miks need peaksid digid olema.
Nonii, saan hakata Raeni jutu viimasele lõigule vastu vaidlema. Delay, reverb, chorus, flanger- kõiki neid saab nii digitaalselt kui ka analoogis tekitada. Aga- kui me võtame kitarri stombox delay, kuhu on ka peale kirjutatud "digital delay", siis see ei ole sama, mis multiprosedel!!! Põhjus väga lihtne. Delay kui niisugune on jah digitaalne, aga ärme unusta, et paralleelselt jookseb läbi ka otseheli, mis on puhas analoog! Delay ise keeratakse tavaliselt palju vaiksemaks, nii et põhiliselt kuuleme analoog otseheli. Reverbi puhul jutt sama. Multiprosedel läheb signaal kõigepealt läbi analoog/digitaal muundurist, seejärel tehakse kõik need efektid ja muud lennukihääled, ning seejärel jõuab signaal digitaal/analoogmuundurisse. Seega täisdigitaalne töötlemine.
Nüüd chorus ja flanger- ma olen neid skeeme vaadanud, aga ma ei tea, mismoodi toimub signaali muutmine mikroskeemi sees, kas analoogis või digitaalis. Aga mõlemi tööprintsiip on sarnane- otseheli, millele jookseb paralleelselt külge üliväikese delayga heli (flangeri puhul delay väiksem kui choruse puhul). Delay viiteaega muudetakse generaatoriga. Flangeri puhul tekitatakse veel tagasiside ka. Otse ja viivitatud heli nivood on üldreeglina võrdsed. Seega, isegi kui signaali viivitamine toimub digitaalselt, ei ole ta täiesti digitaalne box, vaid midagi vahepealset. Aga kaldun arvama, et viivitamine toimub ikkagi digitaalselt. Analoogis tehakse tavaliselt phaser, mis sisaldab 7-10 faasipöördeahelat transistoride või mikroskeemide peal.
Aga minnes teema algataja juurde- hakka ükshaaval vaatama, kust see heli kiluks muutub. Võta kõigepealt draiv ja võimusimu käsile, korista muud efektid küljest ära. Igasuguste reverbide ja delaydega tuleb üldse ettevaatlik olla, need teevad soundi suht mudaseks. Ei tasu unustada, et laval mängides kajab saal ka tavaliselt, seega tasub mõelda, kas on niiväga reverbi vaja, pigem siis delay.
Nüüd chorus ja flanger- ma olen neid skeeme vaadanud, aga ma ei tea, mismoodi toimub signaali muutmine mikroskeemi sees, kas analoogis või digitaalis. Aga mõlemi tööprintsiip on sarnane- otseheli, millele jookseb paralleelselt külge üliväikese delayga heli (flangeri puhul delay väiksem kui choruse puhul). Delay viiteaega muudetakse generaatoriga. Flangeri puhul tekitatakse veel tagasiside ka. Otse ja viivitatud heli nivood on üldreeglina võrdsed. Seega, isegi kui signaali viivitamine toimub digitaalselt, ei ole ta täiesti digitaalne box, vaid midagi vahepealset. Aga kaldun arvama, et viivitamine toimub ikkagi digitaalselt. Analoogis tehakse tavaliselt phaser, mis sisaldab 7-10 faasipöördeahelat transistoride või mikroskeemide peal.
Aga minnes teema algataja juurde- hakka ükshaaval vaatama, kust see heli kiluks muutub. Võta kõigepealt draiv ja võimusimu käsile, korista muud efektid küljest ära. Igasuguste reverbide ja delaydega tuleb üldse ettevaatlik olla, need teevad soundi suht mudaseks. Ei tasu unustada, et laval mängides kajab saal ka tavaliselt, seega tasub mõelda, kas on niiväga reverbi vaja, pigem siis delay.
reverbid delayd on ammu kadunud kus kurat. Esialgselt oligi plaan saada kätte korralik mittekilu sound ja siis seda lisaeffektidega veel modima hakata. Praeguse seisuga on märgatavaid positiivseid tulemisu andnud lihtsalt müra lisamine. Aimatavalt mitte kuuldavalt. Kas tõesti võib kogu helipilti siluda ühtlasemaks ja paksemaks lihtne müra?
Kas tõesti võib kogu helipilti siluda ühtlasemaks ja paksemaks lihtne müra?
Ka dither, mis lisatakse audiosignaalile, kui see konverditakse 24 biti pealt 16-ne peale, pole ju tegelikult muu, kui lihtlabane müra.
Ikka selleks, et liigsete bittide kõrvaldamise käigus tekkinud "auke" täita.
Eks jah üsna arvestatav osa sellest n.ö "vanast heast analooghelist" koosne erinevatest moonutustest ja müradest, mida iga ahelasse jääv agregaat tekitab.