"Miksimine, masterdamine ... !?"
Moderaator: Moderaatorid
- StargateMax
- Äss
- Postitusi: 358
- Liitunud: 18 Sept 2005, 16:59
Reverbil ja reverbil on vahe, delayl ja delayl on vahe. Eelkõige kuidas seda kasutada. Enamus tyypidel pole aimu, kuidas lyhikest reverbi ja delayd kasutada. Asi jääb ikkagi kuivaks nagu soovitud, aga ei kõla nagu demo enam. Tekkinud on väike sügavus.raen kirjutas:Rääkigu targad, mis nad räägivad - mulle tundub ikka, et üks korralikult paika aetud delay on vokaali puhul alati etem, kui mistahes pikk või lühike reverb. Reverb ajab vokaali kuhugi taha peitu ja pealegi värvib soundi. Delay aga annab avarust, samas aga hoiab soundi ees ja konkreetsena.
Väikene delay on ERITI huvitav teema. Ja ma räägin delay aegadest alla 20 ms.
Kui jutt juba Delay peale läx siis vaatasin ise ühte filmi "Art of mixing" ja seal oli ka delayst juttu - Idee oli midagi sarnast et PAN'id vocali näiteks vasakusse kanalisse ja lisad väikese paari millisekundilise delay paremasse kanalisse. Asja pluss pidi see olema, et isegi kui vocali väga vaikseks keerad saab sõnadest aru.
Plaanin seda teha, sest see on tõesti huvitav teema. Kui välja arvata samplite-põhine aranzeering, siis akustilisel ülesvõtul on see päästnud mind nii mõnestki halvaga kvaliteediga ülesvõtu kokkumängust. Alati ei saa valida, mis kvaliteediga asjad sulle tulevad.raen kirjutas:Kui aega on, kirjuta "Artiklite" alla üks vastavasisuline artikkel!Väikene delay on ERITI huvitav teema. Ja ma räägin delay aegadest alla 20 ms.
Praegu on hooaeg nii suure hooga jälle alanud, et üritan midagi lühikest mõne päeva jooksul kribada!
P.S. Lahe foorum. Hea et eesti keeles midagi sellist on (Y)
Mitte ainult seda, aga sul on võimalik füüsikaga "jamada" ja waveformi panna tööle naca teistpidi originaal soundi väga huvitavalt "moonutades".Project X kirjutas:Kui jutt juba Delay peale läx siis vaatasin ise ühte filmi "Art of mixing" ja seal oli ka delayst juttu - Idee oli midagi sarnast et PAN'id vocali näiteks vasakusse kanalisse ja lisad väikese paari millisekundilise delay paremasse kanalisse. Asja pluss pidi see olema, et isegi kui vocali väga vaikseks keerad saab sõnadest aru.
Võib öelda, et samapalju, nagu on suur kasu miksi kuulamisest teisest toast, on kasu ka miksi kuulamisest minimaalse volume'ga. See n.ö. peenhäälestus aitab eriti täpselt nivood omavahel paika saada. Tuleb lihtsalt nivoosid reguleerida siis, kui helitugevus on keeratud vaevukuuldavaks. Soovitav on seda tööd teha korralike klappidega, mis isoleerivad välismüra ja vähendavad moonutusi, mis kõlarite puhul tekkivad näiteks nende paigutusest.
nõus raeniga - mingi 2 h eq-ga ühte kanalit nipitades võid kindel olla et mida minutid edasi, seda hullemaks asi läheb
ise teen nii et juba loo tegemise ja aranzeeringu ajal üritan nö jämeda miksimise (bass ja kick konfliktid jm plärinad kui tekivad) ära teha ja kui lugu valmis, siis juba täpsem miksimine ja seda suht kiiresti peaks tegema ja üldiselt mitte samal päeval. see väga vaiksel nivool kuulamine mulle tundub et ei ole õige või on lausa vale. aga ilmselt oleneb see ka monitoridest ja tema karakteristikust, et kuidas ja mis sagedusi ta mängib nö hääästi vaikselt kuulates - nii võid asja tuksi keerata. aga igaljuhul õige on see, et miksimine peab toimuma suhteliselt madala nivooga. ja pealegi on see kasulik su kõrvadele minu masterdamine seisneb seni veel selles et kui mix paigas (eq, compressor kus vaja jms), siis vst masterisse ja miskine a la fm radio preset peale võibolla kerge korrigeering seal mõne bandi slideriga kuid ei midagi enamat. tulemusi oskavad kommenteerida juba teised
ise teen nii et juba loo tegemise ja aranzeeringu ajal üritan nö jämeda miksimise (bass ja kick konfliktid jm plärinad kui tekivad) ära teha ja kui lugu valmis, siis juba täpsem miksimine ja seda suht kiiresti peaks tegema ja üldiselt mitte samal päeval. see väga vaiksel nivool kuulamine mulle tundub et ei ole õige või on lausa vale. aga ilmselt oleneb see ka monitoridest ja tema karakteristikust, et kuidas ja mis sagedusi ta mängib nö hääästi vaikselt kuulates - nii võid asja tuksi keerata. aga igaljuhul õige on see, et miksimine peab toimuma suhteliselt madala nivooga. ja pealegi on see kasulik su kõrvadele minu masterdamine seisneb seni veel selles et kui mix paigas (eq, compressor kus vaja jms), siis vst masterisse ja miskine a la fm radio preset peale võibolla kerge korrigeering seal mõne bandi slideriga kuid ei midagi enamat. tulemusi oskavad kommenteerida juba teised
miksimine
leidsin ühe väga hea ja huvitava video, arvan et tasub vaatamist:
http://www.udma.com.ua/academy/index.ph ... _Tutorial/
kasutusel põhiliselt Cubase 4, waves, ozone jms...kuid annab laiendada igale DAW-le. Kestus 66 mintsa ja ca 600 MB. Süvenenud veel ei ole aga asjast räägib mees, kelle lood ei kõla mitte halvasti ja seega õppida on küll, mul vähemalt
http://www.udma.com.ua/academy/index.ph ... _Tutorial/
kasutusel põhiliselt Cubase 4, waves, ozone jms...kuid annab laiendada igale DAW-le. Kestus 66 mintsa ja ca 600 MB. Süvenenud veel ei ole aga asjast räägib mees, kelle lood ei kõla mitte halvasti ja seega õppida on küll, mul vähemalt
-
- Tuntud tegelane
- Postitusi: 21
- Liitunud: 06 Jaan 2006, 07:07
Noh ,kui üldse tõsisest miksimisest rääkida,tuleks esiteks ruum akustiliselt korda teha.On väga suur vahe keskmise nelinurkse toa homestudio tekkidega summutatud seinte ja korralikult töödeldud profistuudio control roomi vahel.Isegi ,kui sul on meeletult kallid stuudiomonid,konverterid ,eelvõimud,mikrid,kaablid,pillid jms.ei päästa see olukorda.Saund just on nii hea kui salvestamis/miksimisprotsessi kõige nõrgem lüli(sinna hulka kuulub miksija oskus ja mõistus kah muidugi:) Inimesed tavalised usuvad seda ,mida valjukas mängib.See pilt on kaugel tegelikusest viletsasti töödeldud ruumi puhul.Ei aita siin ka need mõnede stuudiomonitoride taha topitud equdki.Asja veel segasemaks ajades - inimesed kuulevad erinevalt.Inimesed tihtipeale TAHAVAD kuulda erinevalt(meeleolu muutus jmsi).Aga see selleks.
Btw ,"mxer" tõi väga olulise poindi välja miksimisel- emotsioon.The best miksi pole olemas.On vaja tunnetada loo emotsiooni ,on vaja vaid teadmisi,kuidas see emotsioon usutavalt ja valutult välja tuua.Paljude jaoks ehk kehtib põhimõte - cleaner,brighter,louder!Ise olen sellisest mõtteviis-harjumusest üle saanud nüüdseks.
Muidu hea teema, analoog lammutab tänapäeval.Tuli miski Burl Audio oma nii miski 60 kilo eeku maksva AD konverteriga välja,mis pidi andma analoogvärvingu .Noh konv. idee peaks olema tõepäraselt flätina edasi anda kogu infi eks ja moonutuste jaoks on teised mänguasjad aga mine võta nüüd kinni ...Inimesed on õnnelikud.
Digi on funktsionaalsus ,analoog on saund.Keskmise rokipeeru jaoks ammugi
Btw ,"mxer" tõi väga olulise poindi välja miksimisel- emotsioon.The best miksi pole olemas.On vaja tunnetada loo emotsiooni ,on vaja vaid teadmisi,kuidas see emotsioon usutavalt ja valutult välja tuua.Paljude jaoks ehk kehtib põhimõte - cleaner,brighter,louder!Ise olen sellisest mõtteviis-harjumusest üle saanud nüüdseks.
Muidu hea teema, analoog lammutab tänapäeval.Tuli miski Burl Audio oma nii miski 60 kilo eeku maksva AD konverteriga välja,mis pidi andma analoogvärvingu .Noh konv. idee peaks olema tõepäraselt flätina edasi anda kogu infi eks ja moonutuste jaoks on teised mänguasjad aga mine võta nüüd kinni ...Inimesed on õnnelikud.
Digi on funktsionaalsus ,analoog on saund.Keskmise rokipeeru jaoks ammugi