Vastik sisisev sssssss....
Moderaator: Moderaatorid
Vastik sisisev sssssss....
Tere! Minu esimene postitus selles foorumis Loodan, et ei postitanud valesse kohta.
Ok probleemi kallale.
Muusikat ei tee aga pidev töö vokaali taustale sättimises. Mure siis selles, et ei suuda kuidagi vokaali kõrgetega hakkama saada.
Loen teksti sisse, sätin natu ja siis sobitan kokku taustaga. Nüüd jõuan probleemini. Kui vokaalile kõrgeid ei lisa ei ole seda taustalt eriti hästi kuulda, ok lisan tiba kõrgeid ja võimendan vokaali, sätin taustale. Nüüd on vokaali paremini kuulda aga S sisiseb. Olen katsetanud nii ja naa, mida rohkem asja seda hullemaks läheb. Ehk oskab keegi sellele mässamisele lõpu teha ja mõne hea õpetuse-vihje anda.
Ok probleemi kallale.
Muusikat ei tee aga pidev töö vokaali taustale sättimises. Mure siis selles, et ei suuda kuidagi vokaali kõrgetega hakkama saada.
Loen teksti sisse, sätin natu ja siis sobitan kokku taustaga. Nüüd jõuan probleemini. Kui vokaalile kõrgeid ei lisa ei ole seda taustalt eriti hästi kuulda, ok lisan tiba kõrgeid ja võimendan vokaali, sätin taustale. Nüüd on vokaali paremini kuulda aga S sisiseb. Olen katsetanud nii ja naa, mida rohkem asja seda hullemaks läheb. Ehk oskab keegi sellele mässamisele lõpu teha ja mõne hea õpetuse-vihje anda.
AMD Athlon 64 3200+socket 939 jahutab Arctic cooling Silencer 64 Ultra, DDRAM 2X512MB DIMM 400 PC3200, Asus A8N-SLI NFORCE4
Club3D X800XL256MB jahutab Zalmantech VGA Dual Heatpipe Cooler, AUDIGY 2 ZS, Maxtor30GB ja Samsung160GB
Club3D X800XL256MB jahutab Zalmantech VGA Dual Heatpipe Cooler, AUDIGY 2 ZS, Maxtor30GB ja Samsung160GB
Tere tulemast foorumisse, kolleeg ja konkurent! ( kui otsustada su mailiaadressi järgi ... )
Ilmselt on jutt raadioreklaamide miksimisest?
Teen ise sama pea iga päev ja mõned trikid olen aegade jooksul omandanud. Sõltub muidugi, mis mikrit sa kasutad, aga mina olen jõudnud pikkade katsetamiste järel tõdemuseni, et parim on EQ-d rakendada ainult 100 Hz-i juures allapoole jääva äralõikamiseks. Ülejäänu las jääb nagu on, sest EQ, eriti kui sagedusi tõstad, muudab alati soundi ebaloomulikuks. Kui sound on ikka liiga mudane, siis nihuta mikker salvestamisel lihtsalt kaugemale - kohe on sound puhtam ja selgem. Ka "s" ei susise liialt, kui oled mikrist kaugemal.
"S"-i jaoks on de-esserid olemas, aga neist on vähe abi - kui kasutad liiga vähe, siis pole tulemust, kui liiga palju, siis oleks vokalist nagu "ilma hammasteta"
Nii, et parim on probleeme vältida juba salvestamisel, mikri õige asendiga.
Teiseks, vokaalist arusaadavus on suuresti seotud sellega, et taust matab vokaali olulised sagedused ära. Sõltub muidugi sellest, kas on tegu nais või meeshäälega, aga 3 KHerzi on tavaliselt see piirkond, kus pesitsevad konsonandid ja kui neid kuulda pole, jääb ka tekst segaseks.
Trikk on lihtne - tõmba EQ-ga arvutis kõigel, peale vokaali, u 3000 Herzi juures sagedusi maha, näiteks 5 dB võrra ja hoobilt on vokaal selgem.
Edu!
Ilmselt on jutt raadioreklaamide miksimisest?
Teen ise sama pea iga päev ja mõned trikid olen aegade jooksul omandanud. Sõltub muidugi, mis mikrit sa kasutad, aga mina olen jõudnud pikkade katsetamiste järel tõdemuseni, et parim on EQ-d rakendada ainult 100 Hz-i juures allapoole jääva äralõikamiseks. Ülejäänu las jääb nagu on, sest EQ, eriti kui sagedusi tõstad, muudab alati soundi ebaloomulikuks. Kui sound on ikka liiga mudane, siis nihuta mikker salvestamisel lihtsalt kaugemale - kohe on sound puhtam ja selgem. Ka "s" ei susise liialt, kui oled mikrist kaugemal.
"S"-i jaoks on de-esserid olemas, aga neist on vähe abi - kui kasutad liiga vähe, siis pole tulemust, kui liiga palju, siis oleks vokalist nagu "ilma hammasteta"
Nii, et parim on probleeme vältida juba salvestamisel, mikri õige asendiga.
Teiseks, vokaalist arusaadavus on suuresti seotud sellega, et taust matab vokaali olulised sagedused ära. Sõltub muidugi sellest, kas on tegu nais või meeshäälega, aga 3 KHerzi on tavaliselt see piirkond, kus pesitsevad konsonandid ja kui neid kuulda pole, jääb ka tekst segaseks.
Trikk on lihtne - tõmba EQ-ga arvutis kõigel, peale vokaali, u 3000 Herzi juures sagedusi maha, näiteks 5 dB võrra ja hoobilt on vokaal selgem.
Edu!
Wow. Ei oodanud, et nii pikk ja põhjalik vastus saab olema
Tänud. Katsetan. Aga mõned nn AGAD on veel. Praegu ei hakka nendega tüütama. Äkki lahenevad tänu sellele õpetusele. Ja müts maha, teised nn kolleegid ja konkurendid oleks mühatanud, et leiuta ise.
Tänud. Katsetan. Aga mõned nn AGAD on veel. Praegu ei hakka nendega tüütama. Äkki lahenevad tänu sellele õpetusele. Ja müts maha, teised nn kolleegid ja konkurendid oleks mühatanud, et leiuta ise.
AMD Athlon 64 3200+socket 939 jahutab Arctic cooling Silencer 64 Ultra, DDRAM 2X512MB DIMM 400 PC3200, Asus A8N-SLI NFORCE4
Club3D X800XL256MB jahutab Zalmantech VGA Dual Heatpipe Cooler, AUDIGY 2 ZS, Maxtor30GB ja Samsung160GB
Club3D X800XL256MB jahutab Zalmantech VGA Dual Heatpipe Cooler, AUDIGY 2 ZS, Maxtor30GB ja Samsung160GB
Krt, katsetasin kaugemalt, ei midagi.
Näited
http://www.zone.ee/kast5/PortA%20Sober%201.mp3
JA
http://www.zone.ee/kast5/PortA%20Sober%202.mp3
Mida teha?!?! Igast õpetused kuluvad marjaks ära
Lisan veel, et nokitsen CoolEditProga.
Mikker - Shure bg 3.0
Pult - Phonic MU1202
helikaart - Audigy2 ZS
Näited
http://www.zone.ee/kast5/PortA%20Sober%201.mp3
JA
http://www.zone.ee/kast5/PortA%20Sober%202.mp3
Mida teha?!?! Igast õpetused kuluvad marjaks ära
Lisan veel, et nokitsen CoolEditProga.
Mikker - Shure bg 3.0
Pult - Phonic MU1202
helikaart - Audigy2 ZS
AMD Athlon 64 3200+socket 939 jahutab Arctic cooling Silencer 64 Ultra, DDRAM 2X512MB DIMM 400 PC3200, Asus A8N-SLI NFORCE4
Club3D X800XL256MB jahutab Zalmantech VGA Dual Heatpipe Cooler, AUDIGY 2 ZS, Maxtor30GB ja Samsung160GB
Club3D X800XL256MB jahutab Zalmantech VGA Dual Heatpipe Cooler, AUDIGY 2 ZS, Maxtor30GB ja Samsung160GB
- StargateMax
- Äss
- Postitusi: 358
- Liitunud: 18 Sept 2005, 16:59
Hakatuseks - ma küll midagi väga hullu su klippides ei kuulnud!
Aga uurisin su tehnikat ja tõtt-öelda ma päris sellise markeeringuga Shure`i mikrit ei leidnudki ...
No igaljuhul on ilmselgelt tegu dünaamilise mikriga ja sealt sa paremat soundi kätte ei saagi. Dünaamilise mikri koht on solisti suu ees laval, kus tundlikku kondekat kasutada ei saa.
Kuna sa salvestad tuima mikriga, siis on tulemus ka nagu "kotis" ja kohe on hirmus tahtmine EQ ja kompressoriga kallale minna. Seda sa ka teinud oled, nagu on kuulda.
Viletsalt salvestatud soundi ei saa aga kunagi ja mitte ühegi trikiga hiljem arvutis heaks teha. Isegi PAREMAKS tegemine on väga küsitav ja hiljem vaieldav, et kas see nüüd sai parem, või mitte.
Tegelt on aga kõik väga lihtne - su Phonicu pult annab 48 V fantoomtoidet, nii, et lase osta mõni sobilikus hinnas kondekas-mikker, lülita puldil -75 Hz low cut filter sisse, kasuta popkillerit mikri ees ( või tee sukast ise ) ja ole lugemise ajal piisavalt kaugel ( u 25 cm vähemalt ) ja salvesta signaal nii, et see oleks piisavalt tugev ( seda vaata arvutist ) aga puldi EQ lase olla sirge. Ära tee saadud failiga arvutis MITTE MIDAGI! Kui sound ei meeldi, katseta lugemist lähemalt-kaugemalt ja korrigeeri vajadusel oma hääldust ( muide, õige on öelda "üheteistkümnes", mitte "üheteiskümnes" )
See on kõige peamine reegel - säti parem kümme korda mikrit ja loe uuesti ja uuesti, kui jamad pärast viletsa materjaliga ja paika ikka ei saa.
Ma olen küll ja küll hommikul kõik uuesti lugenud, sest avastan, et õhtul sisseloetu on kas ilma õige emotsioonita, või muidu praak.
Efektidega on oma kamm - näiteks delay võib vahel efektne olla, aga enamasti ajab nii reverb kui delay teksti hoopis segaseks ja kliendil on pärast kisa, et aadress pole kuulda jne. Ma olen üritanud reklaamklippides selle "efektsuse" saavutada muul moel ( heliefektid, erinevad taustad jne ) aga vokaali hoidnud kuiva. Toimib.
Vokaali kompresseerimine on ka väga küsitav. Üldjuhul ei anna see soundile mitte midagi kasulikku juurde ja pealegi, kui vokaali ülekompresseerid, on kohe tekst puder. Ja kui siis veel pärast kogu klippi ka kompresseerid ( et ikka eriti jõhkralt vali oleks! ), siis võid olla kindel, et eetris ei saa tekstist mitte mõmmigi aru.
Eks klippide tegemine ole samamoodi teadus ja kunst ning minagi muudkui õpin ja õpin.
Enamasti tellitakse mult mingeid tobedaid "lauluklippe"
http://www.vaikene.net/raen/musa/lihavyrst.mp3
Aga uurisin su tehnikat ja tõtt-öelda ma päris sellise markeeringuga Shure`i mikrit ei leidnudki ...
No igaljuhul on ilmselgelt tegu dünaamilise mikriga ja sealt sa paremat soundi kätte ei saagi. Dünaamilise mikri koht on solisti suu ees laval, kus tundlikku kondekat kasutada ei saa.
Kuna sa salvestad tuima mikriga, siis on tulemus ka nagu "kotis" ja kohe on hirmus tahtmine EQ ja kompressoriga kallale minna. Seda sa ka teinud oled, nagu on kuulda.
Viletsalt salvestatud soundi ei saa aga kunagi ja mitte ühegi trikiga hiljem arvutis heaks teha. Isegi PAREMAKS tegemine on väga küsitav ja hiljem vaieldav, et kas see nüüd sai parem, või mitte.
Tegelt on aga kõik väga lihtne - su Phonicu pult annab 48 V fantoomtoidet, nii, et lase osta mõni sobilikus hinnas kondekas-mikker, lülita puldil -75 Hz low cut filter sisse, kasuta popkillerit mikri ees ( või tee sukast ise ) ja ole lugemise ajal piisavalt kaugel ( u 25 cm vähemalt ) ja salvesta signaal nii, et see oleks piisavalt tugev ( seda vaata arvutist ) aga puldi EQ lase olla sirge. Ära tee saadud failiga arvutis MITTE MIDAGI! Kui sound ei meeldi, katseta lugemist lähemalt-kaugemalt ja korrigeeri vajadusel oma hääldust ( muide, õige on öelda "üheteistkümnes", mitte "üheteiskümnes" )
See on kõige peamine reegel - säti parem kümme korda mikrit ja loe uuesti ja uuesti, kui jamad pärast viletsa materjaliga ja paika ikka ei saa.
Ma olen küll ja küll hommikul kõik uuesti lugenud, sest avastan, et õhtul sisseloetu on kas ilma õige emotsioonita, või muidu praak.
Efektidega on oma kamm - näiteks delay võib vahel efektne olla, aga enamasti ajab nii reverb kui delay teksti hoopis segaseks ja kliendil on pärast kisa, et aadress pole kuulda jne. Ma olen üritanud reklaamklippides selle "efektsuse" saavutada muul moel ( heliefektid, erinevad taustad jne ) aga vokaali hoidnud kuiva. Toimib.
Vokaali kompresseerimine on ka väga küsitav. Üldjuhul ei anna see soundile mitte midagi kasulikku juurde ja pealegi, kui vokaali ülekompresseerid, on kohe tekst puder. Ja kui siis veel pärast kogu klippi ka kompresseerid ( et ikka eriti jõhkralt vali oleks! ), siis võid olla kindel, et eetris ei saa tekstist mitte mõmmigi aru.
Eks klippide tegemine ole samamoodi teadus ja kunst ning minagi muudkui õpin ja õpin.
Enamasti tellitakse mult mingeid tobedaid "lauluklippe"
http://www.vaikene.net/raen/musa/lihavyrst.mp3
-
- Tuntud tegelane
- Postitusi: 15
- Liitunud: 11 Apr 2006, 15:22
S- tähe värk on olnud helimeestele pinnuks silmas läbi aegade.Üldiselt algab tõesti kõik mikri kvaliteedist ja asendist nagu Raen ütles.VÄGA tihti on aga asi hoopis selles ,et laulja(või kes iganes ta ka on) ei ole lihtsalt õppinud seda korralikult hääldama.Ehk siis kui suust tuleb juba hambutu või rõve terav S siis... Aga kui See mure on lahenend ,kerkib esile hoopis uus ja palju rohkem mõtlemisainet pakkuv probleem.Nimelt.Juba vana head Rootsi projekti Ace of Base`i kuulates ,tekkis meil küsimus ,et kuda krdi moodi need S`id kõik nii ühte moodi on??? Kuula üht- või teistpidi kõik S-tähed on täpsed samasugused.Kusjuures tegu pole ju mitte kõige värskemate lugudega.
Kuskill rootsi foorumis keegi väitis ,et on olemas spetsjomm S tähtede pangad kus on siis S id kõikvõimalike erinevate karakteritega-ühesõnaga vali sobiv välja ja istuta asemele.Aga siiani ma pole sellist plaati kuskilt leidnud?Kui keegi leiab või lahendab selle fenomeni siis on see suur teene kõigile;)
Ka mina võtan tavaliselt "vaba päeva" kui vokaali puhastama hakkan ja palju aega kulub ka S-tähtede korrigeerimisele.
Vokaali mittekompresseerimise poole pealt ma vaidleks muidugi jälle tuliselt vastu.Tuleb hea masinapark hankida ja seda õigesti kasutama õppida ning asi aetud.Kui nyyd järele mõelda ,siis just vokaal on see ,mis vähemalt meie puhul siin tihtipeale kõige rohkem "valu" saab.Pärast komp.on tavaliselt hingamine peaaegu sama tugev kui vokaal isegi ja seda võib täheldada ju palju tänapäeva muusikas.
Kuskill rootsi foorumis keegi väitis ,et on olemas spetsjomm S tähtede pangad kus on siis S id kõikvõimalike erinevate karakteritega-ühesõnaga vali sobiv välja ja istuta asemele.Aga siiani ma pole sellist plaati kuskilt leidnud?Kui keegi leiab või lahendab selle fenomeni siis on see suur teene kõigile;)
Ka mina võtan tavaliselt "vaba päeva" kui vokaali puhastama hakkan ja palju aega kulub ka S-tähtede korrigeerimisele.
Vokaali mittekompresseerimise poole pealt ma vaidleks muidugi jälle tuliselt vastu.Tuleb hea masinapark hankida ja seda õigesti kasutama õppida ning asi aetud.Kui nyyd järele mõelda ,siis just vokaal on see ,mis vähemalt meie puhul siin tihtipeale kõige rohkem "valu" saab.Pärast komp.on tavaliselt hingamine peaaegu sama tugev kui vokaal isegi ja seda võib täheldada ju palju tänapäeva muusikas.
Ära peta iseennast-Raud teeb heli !!!
Meenub üks kunagine töö-ots Jõgioja Petsi "Suure Trummi Stuudios", kui tegime Toivo Nikopensiusele plaati - tema laulis ja meie tekitasime muu. Aga vanem mees, nagu ta on, hambad pole ju enam need ...
Mäletan, kõige hullem oli "... põlluserval õitsev rahvuSCH-lill ... " Siis ei saanudki muud, kui laulsime selle sõna ise ja sealt sai "s"-id võetud.
Mäletan, kõige hullem oli "... põlluserval õitsev rahvuSCH-lill ... " Siis ei saanudki muud, kui laulsime selle sõna ise ja sealt sai "s"-id võetud.