...
Moderaator: Moderaatorid
Tõstsin su postituse siia ümber, sest see stuudioteema on puhtalt tehnika/tarkvara üleslugemiseks.
Aga vastuseks - kui sa tahad monosignaali lindistada, siis pead ju valima kas vasaku või parema kanali, mida kaudu signaali arvutisse saad. Kumma valid, pole vahet. Paraku aga Audiophile 192 ei võimalda tarkvaraliselt seda signaali monoks ( ehk siis võrdselt mõlemasse kanalisse ) summeerida ja nii juhtubki, et tema "monitor out" väljundisse jõuab ka sinu signaal ainult sellesse kanalisse, mille sa valisid. Samas aga, on ju ikka ilgelt ebamugav laulda, kui kuuled ennast klappidest ainult näiteks vasakust poolest.
Tuletan meelde, et see on siis see n.ö riistvaraline monitooring, mis on hea sellepoolest, et ei tekita viivitust. Eks sekventseri sees saaks ju signaali üsna kerge vaevaga monoks ( ja milleks iganes ) teha, aga siis on see juba softi baasil mix ja kohe tekivad ka latentsi-probleemid.
Seega kokkuvõtteks - direct monitor mix, mida Audiophile 192 juures reklaamitakse, töötab ainult stereosignaali puhul, mono korral on asi üsna ebamugav kasutada.
E-MU 1212m käsitleb signaali märksa nutikamalt. Meil on siin ProjectX-i nimeline kasutaja, kes võib sulle E-MU asjadest lähemalt rääkida.
Aga vastuseks - kui sa tahad monosignaali lindistada, siis pead ju valima kas vasaku või parema kanali, mida kaudu signaali arvutisse saad. Kumma valid, pole vahet. Paraku aga Audiophile 192 ei võimalda tarkvaraliselt seda signaali monoks ( ehk siis võrdselt mõlemasse kanalisse ) summeerida ja nii juhtubki, et tema "monitor out" väljundisse jõuab ka sinu signaal ainult sellesse kanalisse, mille sa valisid. Samas aga, on ju ikka ilgelt ebamugav laulda, kui kuuled ennast klappidest ainult näiteks vasakust poolest.
Tuletan meelde, et see on siis see n.ö riistvaraline monitooring, mis on hea sellepoolest, et ei tekita viivitust. Eks sekventseri sees saaks ju signaali üsna kerge vaevaga monoks ( ja milleks iganes ) teha, aga siis on see juba softi baasil mix ja kohe tekivad ka latentsi-probleemid.
Seega kokkuvõtteks - direct monitor mix, mida Audiophile 192 juures reklaamitakse, töötab ainult stereosignaali puhul, mono korral on asi üsna ebamugav kasutada.
E-MU 1212m käsitleb signaali märksa nutikamalt. Meil on siin ProjectX-i nimeline kasutaja, kes võib sulle E-MU asjadest lähemalt rääkida.
Kui sul tuleb mikrofonist ainult üks juhe välja, siis selle stereoks ajamiseks on sul vaja vahele näiteks mikserpulti. Minul aga on ainult ühe kanaliga preamp vahel ja seetõttu on mulle see probleem üsna tülikas.
Miskipärast ma ka ei usu eriti, et M-Audio selle probleemi lahendamisega väga tegeleks, sest ilmselt selle kaardi puhul eeldatakse, et kõik käib läbi mikserpuldi. Ma ikka soovitaks sul pigem E-MU peale mõelda. See on märksa lõbusam riistapuu ja räägitakse, et ka küllalt stabiilse tarkvaraga juba.
Balansseeritud sisendid/väljundid on mõlemal kaardil olemas. See puudutab siis ainult audiosignaali ja annab lihtsalt parema mürakindluse, juhul kui muidugi spets juhtmeid-pistikuid kasutad.
Digiväljundid/sisendid võivad olla optilised ja coaxiaalsed. Esimene kasutab siis valguskaablit, teise juhe meenutab tavalist RCA kaablit. Ja siin on E-MU ilmne liider, kuna sel on mõlemad olemas. Audiophile`i puhul näiteks ei õnnestu mul mingi ratsiga minidiskimängijast digitaalset signaali arvutisse saada.
ART Tube Amp on suht odav ja mürarikas. Mulle endale sümpatiseerib praegu hoopis selline süsteem, kus kõik käib läbi puldi. Siin on just selleks puhuks toodetav pult http://www.tapcoworld.com/products/blend6/index.html
Miskipärast ma ka ei usu eriti, et M-Audio selle probleemi lahendamisega väga tegeleks, sest ilmselt selle kaardi puhul eeldatakse, et kõik käib läbi mikserpuldi. Ma ikka soovitaks sul pigem E-MU peale mõelda. See on märksa lõbusam riistapuu ja räägitakse, et ka küllalt stabiilse tarkvaraga juba.
Balansseeritud sisendid/väljundid on mõlemal kaardil olemas. See puudutab siis ainult audiosignaali ja annab lihtsalt parema mürakindluse, juhul kui muidugi spets juhtmeid-pistikuid kasutad.
Digiväljundid/sisendid võivad olla optilised ja coaxiaalsed. Esimene kasutab siis valguskaablit, teise juhe meenutab tavalist RCA kaablit. Ja siin on E-MU ilmne liider, kuna sel on mõlemad olemas. Audiophile`i puhul näiteks ei õnnestu mul mingi ratsiga minidiskimängijast digitaalset signaali arvutisse saada.
ART Tube Amp on suht odav ja mürarikas. Mulle endale sümpatiseerib praegu hoopis selline süsteem, kus kõik käib läbi puldi. Siin on just selleks puhuks toodetav pult http://www.tapcoworld.com/products/blend6/index.html
Eh, olen viidanud valele mikserpuldile! Tegelikult pidasin silmas hoopis seda http://www.soundcraft.com/product_sheet ... uct_id=121
Beestingus on nad mõlemad müügis umbes sama hinnaga. Tapco teeb ka küll sama töö ära, aga Soundcrafti pult on just arvuti baasil helistuudio jaoks projekteeritud ja seetõttu mugavam kasutada.
Mikserpuldi baasil toimiv stuudio siis toimibki nii, et signaal liigub su mikrofonist ( kidrast jne ) pulti, sealt edasi arvutisse, arvutist tagasi pulti ja sealt monitoridesse. Ei mingit monitoorimis-probleemi jne. Pluss, alati on võimalus vahele insertida mõni riistvaraline kompressor jne.
Ei, pagan, tuleb endale ka selline pult osta!
Beestingus on nad mõlemad müügis umbes sama hinnaga. Tapco teeb ka küll sama töö ära, aga Soundcrafti pult on just arvuti baasil helistuudio jaoks projekteeritud ja seetõttu mugavam kasutada.
Mikserpuldi baasil toimiv stuudio siis toimibki nii, et signaal liigub su mikrofonist ( kidrast jne ) pulti, sealt edasi arvutisse, arvutist tagasi pulti ja sealt monitoridesse. Ei mingit monitoorimis-probleemi jne. Pluss, alati on võimalus vahele insertida mõni riistvaraline kompressor jne.
Ei, pagan, tuleb endale ka selline pult osta!
Kui juba pultide peale jutt läks siis sai endale ostetud Behringer Eurorack UB1204FX-PRO. Praeguseks on see juba üle kuu aja mul kasutuses olnud ja mingeid vigu pole märganud. Üks viga sellel siiski on (seda ma teadsin enne ostmist juba) - sisemine effektiplokk tekitab kahinaid, aga see mind ei häiri kuna salvestamisel kasutan niikuinii effektide jaoks pluginaid. Effektikaga variant sai valitud esinemiste pärast kuna bändi jaoks on selline pult ideaalne ja seal väikesed kahinad ei häiri kuna võimedi tekitab ise umbes sama palju kahinaid.
Mul oli ka võimalus valida Soundcrafti või Behringeri vahel...valisin Behringeri ja ei kahetse. Soundcrafti pult ei näe klassikaline välja liiga kirju sellepärast ei meeldinud
Mul oli ka võimalus valida Soundcrafti või Behringeri vahel...valisin Behringeri ja ei kahetse. Soundcrafti pult ei näe klassikaline välja liiga kirju sellepärast ei meeldinud
Viimati muutis Project X, 28 Jaan 2006, 17:46, muudetud 1 kord kokku.
Nii, ma nüüd pusisin üle pika aja jälle Audiophile 192 softmiksrit põhjalikumalt uurida ja pean häbiga nentima, et olen siiamaani desinformatsiooni levitanud. Tuleb välja, et saab küll monitooringut monoks ajada ...
Kuna kõik Delta pere helikaardid kasutavad sama softmikserit, siis on Audiophile 192-mikserill mitmed funktsioonid n.ö "halli värvi" ehk siis näha, aga ei tööta. Ja nii ei tööta näiteks kanalite balansiheeblid, küll aga avastasin ma täna eneselegi rõõmuks, et audiosisendi omad liiguvad!
Eks ma tookord, kui kaardi ostsin, eriti ei süvenenud, kuna mul ju Samson controlmatrix nagunii istub kaardil seljas ja see lahendas olukorra.
Juli@, Audiophile 192 ja E-MU 1212m on kõik tegelikult sama klassi asjad. Kui ma julgeks sulle kinnitada, et E-MU draiverid on nüüdseks head ( just ebastabiilsete draiverite pärast ma selle ju ära müüsingi ), siis oleks E-MU neist kõige täiuslikum ja ka konverterid on rühma parimad. Juli@ ning Audiophile kasutavad samu konvertereid, seega võiks arvata, et helikvaliteet on sama. Ka muude omaduste poolest on need kaks kaarti võrdsed. M-Audio on tuntum ja vanem kaubamärk, kui ESI ( viimane siis üsna noor Korea firma ). Aga see ei pruugi midagi tähendada.
Kuna ma Juli@-t pole ise proovinud, siis ei saa ma ei kiita ega laita, aga Audiophile 192 on küll väga stabiilse tarkvaraga. Ja nagu nüüd selgub, olid mõned tema puudujäägid hoopis minu teadmiste puudujäägid!
Muide, mul vedeleb kasutult üks Behringer MX802A mikserpult ...
Kuna kõik Delta pere helikaardid kasutavad sama softmikserit, siis on Audiophile 192-mikserill mitmed funktsioonid n.ö "halli värvi" ehk siis näha, aga ei tööta. Ja nii ei tööta näiteks kanalite balansiheeblid, küll aga avastasin ma täna eneselegi rõõmuks, et audiosisendi omad liiguvad!
Eks ma tookord, kui kaardi ostsin, eriti ei süvenenud, kuna mul ju Samson controlmatrix nagunii istub kaardil seljas ja see lahendas olukorra.
Juli@, Audiophile 192 ja E-MU 1212m on kõik tegelikult sama klassi asjad. Kui ma julgeks sulle kinnitada, et E-MU draiverid on nüüdseks head ( just ebastabiilsete draiverite pärast ma selle ju ära müüsingi ), siis oleks E-MU neist kõige täiuslikum ja ka konverterid on rühma parimad. Juli@ ning Audiophile kasutavad samu konvertereid, seega võiks arvata, et helikvaliteet on sama. Ka muude omaduste poolest on need kaks kaarti võrdsed. M-Audio on tuntum ja vanem kaubamärk, kui ESI ( viimane siis üsna noor Korea firma ). Aga see ei pruugi midagi tähendada.
Kuna ma Juli@-t pole ise proovinud, siis ei saa ma ei kiita ega laita, aga Audiophile 192 on küll väga stabiilse tarkvaraga. Ja nagu nüüd selgub, olid mõned tema puudujäägid hoopis minu teadmiste puudujäägid!
Muide, mul vedeleb kasutult üks Behringer MX802A mikserpult ...
Hakkame siis üles lugema ...
Mikrist ( kondekale ja dünaamilisele läheb sama juhe ) pulti üks balansseeritud kaabel - kummaski otsas XLR tüüpi pistik ( eestik. "känd" )
Kidrast pulti üks tavaline kaabel - kummaski otsas MONO JACK ( eestik "pulk" ). Kui tahad mingit pedaali vahele panna, siis läheb juhtmeid-üleminekuid vastavalt rohkem.
Edasi, puldist arvutisse läheb kaks balansseeritud kaablit kummalgi mõlemas otsas STEREO JACK. Kuna see on see signaal, mida sa salvestad, siis see peaks kindlasti olema balansseeritud juhtmetega.
Ja siis lõpuks arvutist tagasi pulti võib olla kas kaks tavalist balansseerimata kaablit ( siin pole mürakindlus enam nii oluline ), millel otsas MONO JACKid, või ka lihtsalt tavaline stereo RCA-kaabel ( noh see puna-must juhe, mille saad kaasa, kui näit CD-mängija vms ostad.
Ja siis kõige lõpuks signaal puldist monitoridesse ( või muusikakeskusesse ). Mis juhtmed sinna lähevad, sõltub sellest, millised on vastavad sisendid-väljundid.
Kui aga tahad kidrasignaali Bossist otse arvutisse, siis teed seda ilmselt läbi USB ( või läbi digi, ma ei tea mis seal sul on ) ja pult jääb vahelt ära.
Üldiselt lihtne värk ja küllap teadsid kõike isegi
Mikrist ( kondekale ja dünaamilisele läheb sama juhe ) pulti üks balansseeritud kaabel - kummaski otsas XLR tüüpi pistik ( eestik. "känd" )
Kidrast pulti üks tavaline kaabel - kummaski otsas MONO JACK ( eestik "pulk" ). Kui tahad mingit pedaali vahele panna, siis läheb juhtmeid-üleminekuid vastavalt rohkem.
Edasi, puldist arvutisse läheb kaks balansseeritud kaablit kummalgi mõlemas otsas STEREO JACK. Kuna see on see signaal, mida sa salvestad, siis see peaks kindlasti olema balansseeritud juhtmetega.
Ja siis lõpuks arvutist tagasi pulti võib olla kas kaks tavalist balansseerimata kaablit ( siin pole mürakindlus enam nii oluline ), millel otsas MONO JACKid, või ka lihtsalt tavaline stereo RCA-kaabel ( noh see puna-must juhe, mille saad kaasa, kui näit CD-mängija vms ostad.
Ja siis kõige lõpuks signaal puldist monitoridesse ( või muusikakeskusesse ). Mis juhtmed sinna lähevad, sõltub sellest, millised on vastavad sisendid-väljundid.
Kui aga tahad kidrasignaali Bossist otse arvutisse, siis teed seda ilmselt läbi USB ( või läbi digi, ma ei tea mis seal sul on ) ja pult jääb vahelt ära.
Üldiselt lihtne värk ja küllap teadsid kõike isegi