anti-phase, phase error

Muusikast ja muustki ...

Moderaator: Moderaatorid

andresl
Autoriteet
Autoriteet
Postitusi: 63
Liitunud: 22 Mai 2006, 17:24

Postitus Postitas andresl »

Faasiprobleemidest on muidugi asi juba üsna kaugel :)
Kuna aga erinevate soundide kokkumiksingul hakkavad nende domineerivad sagedused omavahel kattuma ja võistlema, siis tekivad masteris omalaadsed resoneerivad ( "vilistavad" ) kohad, mis väsitavad kõrva. Neid saab identifitseerida taas klassikalise trikiga - sõidad kitsa EQ ribaga ( ja kõvasti pushitud filtriga ) mööda masterit. Kus kõige räigemalt "vilistab", seal ongi valus koht ja sealt võiks mõned detsibellid maha korjata. Tavaliselt piisab ühest-kahest kohast, kust võtta, et asi oleks oluliselt kõrvasõbralikum.
See võib aga olla jällegi libe tee, ehk kui natuke liiga palju lõigata, kaob loo omapära. See selleks.
Miksimise kohalt on aga vahel huvitav katsetada hoopis nii, et mingi sageduse mahanülimise asemel hoopis instrumendi/ vokaali kandvaid/iseloomulikke sagedusi hoopis tõsta. Seda kitsa ribana ning igal instrumendil tema iseloomulikust kohast. Tulemuseks võib olla väga lai ja hästi kõlav lugu, milles kõik pillid kuulda on ning kenasti kokku kõlavad.

Mul on väga kahju, et ma ei ostnud ära Austraalia ühe kuulsama helimehe raamatut, milles ta kirjutab kõigest alates laulu ülesvõtmisest kuni kokkupanemiseni. Kahjuks pole praegu enam ei raamatu ega autori nimi meeles. Sel ajahetkel tundus aga 1000 krooni raamatu eest minu jaoks hingematvalt kallis. Praegu aga tunnen nendest näpunäidetest väga puudust.

Miks siis nii huvitav?
Mackie foorumis toodi kunagi välja katkend raamatust, kus kirjeldati laulu ülesvõtmist.
Meil pannakse lauljale mikrofon ette ning kästakse laulda...

Tema lähenemine aga oli vägagi huvitav- mikrofoni paigutamiseks laulja ette teeb ta kõigepealt selgeks konkreetse inimese kandvad sagedused ning resonantsid. Selleks käseb inimesel igasugu hääli teha ning liigutab samal ajal mikrofoni. Seda selleks, et hääle kogu omapära talletuks.

Kui me räägime ruumis, siis kuulaja jaoks koosneb me hääl

1. Suu kaudu väljuvast
2. kõri ja keha resonantsid
3. ruumi kaja

Kui me võtame vanaviisi laulu linti, saame kätte vaid esimese. Kui aga üritame ka keha resonantse püüda, saame topeltkandva hääle.
Õige akordioni ülesvõtmine algab ühe eesti helimehe veendumuste kohaselt viiest mikrofonist... Siis saab alles enam- vähem õige tulemuse.

See muidugi on juba friikide maailm, kuid iga "produtsent" võiks ju kasvõi korra elus üritada korralikku asja teha.
Kasutaja avatar
raen
Autor
Autor
Postitusi: 1314
Liitunud: 17 Okt 2004, 18:33

Postitus Postitas raen »

Oleks viimane aeg see teema "miksimise ja masterdamise" alla tõsta ... :D

Aga Andrese jutt on sulatõsi. Ja meenutab mulle ühe helimehe kirjutist ühest teisest foorumist, kuidas vanasti, selleks, et helistuudios tööd saada, tõi õpipoiss, enne kui teda üldse puldi ligi lasti, mitu aastat vanameistrile poest burgereid, pühkis tolmu jne. Ja õppis asju KUULAMA.
alvin18
Autoriteet
Autoriteet
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Sept 2006, 08:10

Postitus Postitas alvin18 »

raen kirjutas:Minu jaoks on analüsaator asendamatu vahend
Ühes videotutoorialis räägiti analüsaatori kasutamisest ja see on omaette teadus jälle:) mina olen seni nii kasutanud et panen selle samuti masterbusi peale, isegi kui signaali ei ole on näha kuidas see "joon" seal tõmbleb, eriti nagu madalate sageduste osas, mida siis põhjustab nö arvuti enda sisemine müra, mis on ilmselt seda suurem kui samal ajal kuulad või monitoorid oma rada. ühesõnaga soovitus oli et nurgas peaks vedelema veel üks arvuti, mis mõeldud aint analüsaatori jaoks ja siis annad audio signaali sinna sisse, nii pidavat olema kõige õigem pilt...lissalt üks tähelepanek:)
Kasutaja avatar
raen
Autor
Autor
Postitusi: 1314
Liitunud: 17 Okt 2004, 18:33

Postitus Postitas raen »

isegi kui signaali ei ole, on näha kuidas see "joon" seal tõmbleb, eriti nagu madalate sageduste osas
Siin peab analüsaatoril endal mingi tarkvaraline kamm olema. Sest kui sa just ei ole sekventseri sisendit aktiivseks teinud ( ehk siis audio träki salvestus-valmidusse ), ei tohiks analüsaatorini ( mis on ju puht tarkvaraline plugin ) mingeid võimalikke ( arvuti ) mürasid jõuda.

Mürad, mis arvuti sees tekivad ( võimalikud toiteploki jm mürad ), on ju oma olemuselt analoogsignaali mürad ja ei mõjuta otseselt digitaalsignaali. St, need küll võivad rikkuda näiteks line in kaudu salvestatava signaali, või kostuda ka line out kaudu monitoridesse, aga sekventseri-sisest digitaalmaailma need ei puuduta.

Ehk üldistades - kui sa teed oma musa ainult soft-instrumentidega ja sealsamas sekventseris miksid asja masterfailiks kokku, ei oma näiteks helikaart ja selle A-D/D-A konverterite kvaliteet ( soundi osas ) mitte mingit tähtsust.

Kehva helikaardi tarkvaraline tugi on muidugi eraldi teema.
Vasta