anke nõu!
Moderaator: Moderaatorid
No kui arvuti baasil stuudiot teha siis ikka kõige alus on korralik arvuti ja helikaart.Võib ju olla igasugu softsünte ja muud värki aga kui pole masinat kus neid jooksutada siis on ikka nutune tegutseda ju.Süda peaks töötama ikka laitmatult,kui jupsima hakkab siis ju nadi teha.Järgmiseks korralik sekventser ja siis juba muu soft vastavalt maitsele.Selline minu arvamus
kogu see stuudiovärk
Poroloon (kui viitsid raha raisata,osta paksem kui mingi 1cm) pane seina lihtsalt, see summutab heli ja kaja hoiab ka paremini ära. Mikrofoni soovitan osta mingi 4000.- kui võimalik. Kondensaator mikrofon siis. Helikaart vaata ka sinna kanti.tegelt saab juba 2009.- eest ka okei helika, mis siis arvutisse pista. Nendega on aga see,et siis tekib väike müra masina sees.
Endal on helikas USB'ga ja olen väga rahul. Arvuti ei pea üldse mingi räigelt kallis ja heade näitajatega olema,see on mingi siuke jutt, mida kõik räägivad,kes tegelt asjast midagi ei tea. Arvutit kasutad sa softi jooksutamiseks, cool edit näiteks jookseb väga hästi 256rami peal ja 800mhz. Cool Edit on algajale ka kindlasti kõige mugavam asi kasutamiseks.
Muud nagu polegi, kui detailsemat komplekti tahad, võin sulle otsida mingeid asju töpsemalt hindadega.
Märten.
EDIT1:
seda ka et..ehitustarvete poed ei müü porolooni. sorry mate. mine mööblipoodi.
EDIT2:
müra mitte ei teki masinas, vaid helipildis siis..sahin. kuna masinas on protsessor vist see,mis häält teeb ja häirivaks võib osutuda. helikvaliteedi puhtuse mõttes võiksid USB kaabliga ühendatava helika osta.vist.
Endal on helikas USB'ga ja olen väga rahul. Arvuti ei pea üldse mingi räigelt kallis ja heade näitajatega olema,see on mingi siuke jutt, mida kõik räägivad,kes tegelt asjast midagi ei tea. Arvutit kasutad sa softi jooksutamiseks, cool edit näiteks jookseb väga hästi 256rami peal ja 800mhz. Cool Edit on algajale ka kindlasti kõige mugavam asi kasutamiseks.
Muud nagu polegi, kui detailsemat komplekti tahad, võin sulle otsida mingeid asju töpsemalt hindadega.
Märten.
EDIT1:
seda ka et..ehitustarvete poed ei müü porolooni. sorry mate. mine mööblipoodi.
EDIT2:
müra mitte ei teki masinas, vaid helipildis siis..sahin. kuna masinas on protsessor vist see,mis häält teeb ja häirivaks võib osutuda. helikvaliteedi puhtuse mõttes võiksid USB kaabliga ühendatava helika osta.vist.
Vat siin kohal ei on asi nii, et ei nõustu "m22rten"iga. Cool edit või siis uuem variant Adobe Audition on hea väljast tulevate signaalide salvestamiseks, aga sellel puudub sisemine seqenser. Mingeid midi tracke saab külge pookida ja väliseid sünte juhtida, aga see on ka kõik. Teatavasti kodustuudio inimestel pole erinevaid väliseid sünte ja seega kasutatakse virtuaalseid ehk siis VST või DX instrumente. Need on, aga parajad ressursi röövlid. Tegelikult saab igasuguste masinatega muusikat teha, aga paika tuleb panna millise tasemega...näiteks SoundClub jooksis omalajal 286 masina peal kah
Müraga on selline lugu, et müra tase oleneb emaplaadist, toiteplokist ja helikaardist endast. Kui emaplaadi ja toiteploki filtrid on kehvad siis on müra suurem. Enamikel juhtudel on süüdi emaplaat.
Juttu oli ka heli summutamisest...kui panna poroloon 2 kipsplaadi vahele siis toimib see heliisolatsioonina mille asemel võiks kasutada lihtsalt isoveri produkte.
Miinuseks oleks see, et ei summuta ruumis sees tekkivaid peegeldusi. Selleks puhuks tuleks siseseinad millegagi katta...võimalus on lahendada see nii, et ei pane isoveri vms heliisolatsiooni materjali 2 kipsplaadi vahele vaid paned kohe seina ja katad selle puit sõrestikuga. Oskuslikult tehes jääb tulemus päris hea.
Üks võimalus on kasutada veel vilti mis kogub kahjuks päris palju tolmu enda külge.
Müraga on selline lugu, et müra tase oleneb emaplaadist, toiteplokist ja helikaardist endast. Kui emaplaadi ja toiteploki filtrid on kehvad siis on müra suurem. Enamikel juhtudel on süüdi emaplaat.
Juttu oli ka heli summutamisest...kui panna poroloon 2 kipsplaadi vahele siis toimib see heliisolatsioonina mille asemel võiks kasutada lihtsalt isoveri produkte.
Miinuseks oleks see, et ei summuta ruumis sees tekkivaid peegeldusi. Selleks puhuks tuleks siseseinad millegagi katta...võimalus on lahendada see nii, et ei pane isoveri vms heliisolatsiooni materjali 2 kipsplaadi vahele vaid paned kohe seina ja katad selle puit sõrestikuga. Oskuslikult tehes jääb tulemus päris hea.
Üks võimalus on kasutada veel vilti mis kogub kahjuks päris palju tolmu enda külge.
Igasuguste summutamiste osas on palju erinevaid tehnilisi võimalusi aga põhimõte neil kõigil on üks, sest füüsikareeglite vastu ei saa keegi.
Kui sa tahad vähendada väljastpoolt ruumi sisenevat ( või ka sealt väljuvat ) müra, siis siin on võtmesõnaks topeltseinad-topeltklaasid ja nende vahel veel midagi summutavat. Mõte selles, et heli paneb ühe seina võnkuma, see võnkumine kandub edasi kahe seina vahel olevale õhule ja sealt edasi järgmisele seinale. Kui sul on siis kahe seina vahel veel midagi ( mingi summutav matt, poroloon jne ), siis on lootust, et võnkumine sumbub kahe seina vahel ja oluliselt edasi ei kandu. Olen veel lugenud, et soovitatakse see vahesummuti paigutada mitte täpselt kahe seina vahele, vaid rohkem ühe poole, või ka viltu. Stuudioaken on ju tavaliselt selline, et topeltklaasid ja nende vahel põiki veel üks klaas.
Üldiselt on aga nii, et kuniks sa ei ehita sellist tuba, mis oleks 100% ümbritsevate konstruktsioonidega MITTE jäigalt ühenduses, siis võid arvestada, et madalama sagedusega müra kandub ikka edasi. Seega näiteks trummi prooviruumi korter-elamusse ehitada on üsna keerukas ...
Kui sa aga sihid rohkem vokaali-putka peale, siis siin olen lugenud üht väga huvitavat lahendust - võetakse suur tahvel mingit pehmet materjali ( näiteks mingi ehituslik poroloon vms ), tõstetakse püsti ja keeratakse siis poolkaarde. Kui materjal on piisavalt jäik, siis võiks see ise nii seisma jäädagi. Sinna poolkaare sisse siis paigutatakse mikker, nii, et laulja jääb näoga poolkaare sisemuse poole. Kui ära laulad, korjad asja kokku.
Kui sa tahad vähendada väljastpoolt ruumi sisenevat ( või ka sealt väljuvat ) müra, siis siin on võtmesõnaks topeltseinad-topeltklaasid ja nende vahel veel midagi summutavat. Mõte selles, et heli paneb ühe seina võnkuma, see võnkumine kandub edasi kahe seina vahel olevale õhule ja sealt edasi järgmisele seinale. Kui sul on siis kahe seina vahel veel midagi ( mingi summutav matt, poroloon jne ), siis on lootust, et võnkumine sumbub kahe seina vahel ja oluliselt edasi ei kandu. Olen veel lugenud, et soovitatakse see vahesummuti paigutada mitte täpselt kahe seina vahele, vaid rohkem ühe poole, või ka viltu. Stuudioaken on ju tavaliselt selline, et topeltklaasid ja nende vahel põiki veel üks klaas.
Üldiselt on aga nii, et kuniks sa ei ehita sellist tuba, mis oleks 100% ümbritsevate konstruktsioonidega MITTE jäigalt ühenduses, siis võid arvestada, et madalama sagedusega müra kandub ikka edasi. Seega näiteks trummi prooviruumi korter-elamusse ehitada on üsna keerukas ...
Kui sa aga sihid rohkem vokaali-putka peale, siis siin olen lugenud üht väga huvitavat lahendust - võetakse suur tahvel mingit pehmet materjali ( näiteks mingi ehituslik poroloon vms ), tõstetakse püsti ja keeratakse siis poolkaarde. Kui materjal on piisavalt jäik, siis võiks see ise nii seisma jäädagi. Sinna poolkaare sisse siis paigutatakse mikker, nii, et laulja jääb näoga poolkaare sisemuse poole. Kui ära laulad, korjad asja kokku.
@ Project X - aga mis on siis see sisemine sekventser millest ma ilma jään Adobe ja Cooliga.
@ anybody - kui mul on uuemat kanti arvuti juppidega - MOBO EPoX 8RGM3I soc 462 (int VGA), VENT - Titan TTC-D5TB/G/CU35/R1, CASE - JNC-8673 4JA 300W USB, ega tea kas sisemise kaardi (nt Emu1212m või ESI Juli@) puhul neist tekib müra ?!
@ anybody - kui mul on uuemat kanti arvuti juppidega - MOBO EPoX 8RGM3I soc 462 (int VGA), VENT - Titan TTC-D5TB/G/CU35/R1, CASE - JNC-8673 4JA 300W USB, ega tea kas sisemise kaardi (nt Emu1212m või ESI Juli@) puhul neist tekib müra ?!