Igasuguste summutamiste osas on palju erinevaid tehnilisi võimalusi aga põhimõte neil kõigil on üks, sest füüsikareeglite vastu ei saa keegi.
Kui sa tahad vähendada väljastpoolt ruumi sisenevat ( või ka sealt väljuvat ) müra, siis siin on võtmesõnaks topeltseinad-topeltklaasid ja nende vahel veel midagi summutavat. Mõte selles, et heli paneb ühe seina võnkuma, see võnkumine kandub edasi kahe seina vahel olevale õhule ja sealt edasi järgmisele seinale. Kui sul on siis kahe seina vahel veel midagi ( mingi summutav matt, poroloon jne ), siis on lootust, et võnkumine sumbub kahe seina vahel ja oluliselt edasi ei kandu. Olen veel lugenud, et soovitatakse see vahesummuti paigutada mitte täpselt kahe seina vahele, vaid rohkem ühe poole, või ka viltu. Stuudioaken on ju tavaliselt selline, et topeltklaasid ja nende vahel põiki veel üks klaas.
Üldiselt on aga nii, et kuniks sa ei ehita sellist tuba, mis oleks 100% ümbritsevate konstruktsioonidega MITTE jäigalt ühenduses, siis võid arvestada, et madalama sagedusega müra kandub ikka edasi. Seega näiteks trummi prooviruumi korter-elamusse ehitada on üsna keerukas ...
Kui sa aga sihid rohkem vokaali-putka peale, siis siin olen lugenud üht väga huvitavat lahendust - võetakse suur tahvel mingit pehmet materjali ( näiteks mingi ehituslik poroloon vms ), tõstetakse püsti ja keeratakse siis poolkaarde. Kui materjal on piisavalt jäik, siis võiks see ise nii seisma jäädagi. Sinna poolkaare sisse siis paigutatakse mikker, nii, et laulja jääb näoga poolkaare sisemuse poole. Kui ära laulad, korjad asja kokku.