Kia Ceed 1.6 - sõiduauto

Riist- ja tarkvara arvustused

Moderaator: Moderaatorid

Vasta
Kasutaja avatar
raen
Autor
Autor
Postitusi: 1314
Liitunud: 17 Okt 2004, 18:33

Kia Ceed 1.6 - sõiduauto

Postitus Postitas raen »

Pilt

Kuigi mu Subaru Impreza oli mind 6 aastat ja 130 tuhat kilomeetrit murevabalt teeninud, käies peamiselt vaid korralistes hooldustes, oli selge, et taoline õnn ei saa lõputult kesta ja kaugel pole aeg, mil raha auto sõidukorras hoidmiseks tuleb rohkem kulutada. Sestap hakkasingi maad kuulama, et mis oleks, kui vahetaks vana hobuse uuema vastu. Ja, kogu lugupidamise juures Subaru ning tema automaatkäigukasti vastu, oli soov seekord võtta midagi esiveolist ja manuaalkastiga. Põhjuseks see, et Impreza oli küll igavesti väle põder ja lumelopa sees kindla minekuga, aga tänu nelikveole ja automaadile üsna ablas joodik, suhteliselt mürarikka ja kitsa salongiga. Ning jäigapoolne vedrustus ja võrdlemisi lühike telgede vahe tegid pikad sõidud pisut väsitavaks.

Kuna vaba raha just üleliia palju polnud, siis hakkasin uurima, mida põnevat pakuvad näiteks Kia ja Hyundai. Hinnaklass on neil madalam kui jaapanlastel ja küllap see ikka midagi tähendab. Aga teisalt, korealased pole enam need, kes nad olid vb 10 aastat tagasi ja lisaks hinna tõstmisele on nad ka reaalselt asja vahepeal kõvasti edasi arendanud. Pealegi oli mul isiklik kogemus abikaasa Hyundaiga, mis pidas kenasti, ilma suuremate probleemideta, oma liisingu- ja garantii-aja lõpuni vastu. Ja isegi kui Kia 7 aastane garantii on mõningate möönduste ja peene kirja sisse peidetud piirangutega, võib üsna julgelt loota, et 5 aastat sõidavad nad ikka.

Autospirit tegi mu Imprezale korraliku pakkumise ja nii saigi sealt Kia Ceediga välja sõidetud.

Nagu lugeda on, disainib Kia sõidukeid praegu endine Audi kujundaja. Ja oma tööd ta oskab - vaata uuemaid Kiasid kust otsast tahad, väga sheffid näevad välja! Hoogsad, elegantsed ja sportlikud. Sama ka Ceed - minu silmis on see väga popikas auto.

Tõsi, Ceed, vaatamata jämedale ja edevalt eksponeeritud sumpale mingi sportauto küll pole. Võrreldes Imprezaga on vedrustus pehmevõitu ja üsna ebamäärane. Sama võib öelda ka rooli kohta - kuigi selle elektrimootoriga ajamil saab valida kolme rezhiimi vahel - kerge, tavaline ja sportlik ( viimane siis hästi raske käiguga ), ei muuda see teetunnetust karvavõrdki paremaks. Sõita on mugav, aga mingit fun-factorit siit otsida ei tasu.

Mootor on praegu mul muidugi veel sissesõitmata, aga nagu kirjutavad ka kõik auto-ajakirjad, on Ceedi 1.6-ne bensukas pisut tuimavõitu ja madalatel pööretel jõuetu. Ja tõsi ta on, isegi minu asjatundmatu kõrv kuuleb teatavat viimistlematust. Taaskord - mootor teeb oma töö ära, aga ei midagi enamat.

Samas, luukpära Ceedi suhteliselt kerge kere jaoks ( tühikaal 1334 kg ) on 99 kW igati piisav ja tõtt-öelda kostus mul alguses päris mitu korda asfaldil kohalt võttes rehvikiuks, kui siduriga hoolas polnud. Rahulikuks möödasõiduks ei pruugi käiku 6-ndalt alla vahetadagi, liigub niisama ka.

Ka siseviimistlus on see, mida saab ainult kiita. Materjalid on kvaliteetsed ja uksed käivad soliidselt. Ei oska mitte millegi üle nuriseda.

Sama ka ruumikuse osas - kuna Ceedi telgede vahe on üle 12 cm pikem, kui oli Imprezal, siis on ka tagaistujatel küllaga ruumi. Pagasnik on küll pisut lühem, samas aga jälle laiem, kui Imprezal ja hea täisnurkse kujuga. Maht 380 liitrit on minu jaoks igati piisav. Lisaks saab Ceedil tagumised istmepadjad ja seljatoed keerata selliselt ette, et koos pagasnikuga moodustub täiesti sile, ilma astmeta põhi. Juhuks, kui vaja midagi suuremat vedada.

Varustust pakutakse Ceedidele rikkalikult ja usun, et kallimatel mudelitel ei oskaks midagi juurde tahta. Minu mudel sai natuke lihtsamas varustuses, aga näiteks püsikiirushoidja on tõesti mugav, eriti just pikki otsi sõites.

Kokkuvõtteks, Ceed ei paku just unustamatut sõiduelamust, aga on üsna mugav ja maanteel vaikne. Ilus välimus, kvaliteetne salong ja palju ruumi on ka suur pluss.
Kasutaja avatar
raen
Autor
Autor
Postitusi: 1314
Liitunud: 17 Okt 2004, 18:33

Re: Kia Ceed 1.6 - sõiduauto

Postitus Postitas raen »

Esimesed tuhat ja rohkemgi kilomeetrit on mul nüüdseks Ceediga seljataga ja seega olnud piisavalt aega masinaga tutvuda. Ja võib öelda, et esmamuljed on saanud ainult kinnitust - Kia Ceed 2013 on oluliselt kaasaegsem ja ka läbimõeldum auto, kui oli mu 2007 aasta Impreza. Ja ma ei räägi siin ainult USB liidesest, Bluetoothist jms, milliseid asju omal ajal lihtsalt polnud olemaski.

Ceedil on tõesti väga kvaliteetselt koostatud salong ja materjalid tunduvad isegi paremad, kui olid Imprezal ( mis oli ka täiesti naginavaba ). Kuhu ka ei vaata või kust näpuga ei katsu - õigetes kohtades on kasutatud elastset plastikut ja kummeeritud pindu ning see kõik kokku jätab väga soliidse mulje. Väga meeldivad ka Ceedi istmed. Sarnaselt Imprezale meenutavad ka need paraja jäikusega sportistmeid, aga nende kuju ja toetus seljale on parem, tänu millele väsib roolis olles märksa vähem.

Nupud, hoovad, lülitid - kõik on tugeva ja konkreetse klõpsuga, täpselt õige kujuga ja õigetes kohtades.

Ehk siis kokkuvõtteks - igas detailis on tunda, et salongi koostamisel on palju hoolt ja vaeva nähtud.

KUI tõesti otsida põhjust virisemiseks, siis võiks olla võimalus pardakompuutri menüüd soovi korral lühendada ja mittevajalikud funktsioonid sealt eemaldada. Praegu on see nimekiri, millist infot parajasti ekraanile kuvada, üsna pikk - mootori temperatuur, teekond A, teekond B, keskmine küttekulu, kui kaua sõitnud, kui kaugele sõita saab, jne ... jne. Veidi tüütu on kogu seda pikka menüüd läbi klõpsida, kui tekib keset sõitu soov näiteks keskmist küttekulu vaadata. Et siis - üks custom menüü, vaid sulle vajalike funktsioonidega, oleks väga bro.

Mis veel armatuuri puutub, ja mis on Imprezaga võrreldes parem, on see, et Ceed valib päevasõidu tulede ja päris tulede kasutamisel armatuuris automaatselt eraldi valgustugevused - arusaadav ju, et öösel sõites võiks armatuur hämaram olla, samas, kui päeval tahad eredamaid kelli. Ja erinevalt Imprezast saab asja timmida sujuvalt. Ja veel - erinevalt Imprezast hämarduvad Ceedil tõesti KÕIK lambid - armatuur, raadio, kell jne. Imprezal jäi näiteks kaugtulede märgutuluke endise eredusega keset hämarat armatuuri sind pimestama. Väike detail aga väga tüütu, kui asjad pole lõpuni valmis tehtud!

Kuigi minu auto sai suhteliselt kasina mugavus-varustusega, siis mulle kõige vajalikum ja Imprezal puuduolev lisa on Ceedil olemas - püsikiiruse hoidja. Pikki vahemaid sõita on ikka supermõnus, kui ei pea paremat jalga kramplikult gaasil hoidma, vaid klõpsid näpuga rooli peal kiirust suuremaks või väiksemaks. Näiteks eile päästis see mind ka trahvist, kui Rakverest tulles oleks ma mäest laskumisel ise kiiruse kindlasti üles lasknud, aga kruiiskontrol hoidis tagasi. Ja politsei jäi pika ninaga.

Just sellisteks puhkudeks on Ceedil tegelikult olemas ka kiiruspiirik. Määrad näiteks linna või kiiruspiirangu alasse sisenedes kiiruse ülempiiri ära ja sellest üle auto ei lähe, ükskõik kui palju gaasi ka ei vajuta. See on päris naljakas ja esialgu harjumatu tunne - nagu keegi nagu hoiaks sabast.

Ja Ceed on seest tõesti avar. Kuigi kere kogupikkus on Imprezast 10 cm lühem, siis Ceedi 12 cm pikem telgede vahe ja 8 cm laiem kere tekitavad tunde, nagu oleks tegu suure autoga.

Ceedi madalam kliirens ( 14 cm versus Impreza 15 cm ) ja laiem kere on maanteel kurvides ning tugeva küljetuulega tunda - Ceed kõigub vähem. Võib isegi öelda, et küljetuult praktiliselt ei märkagi. Küll võib Ceedi madalam kliirens muidugi olla probleemiks talvel lumega ja viletsatel teedel. Samas, ka kõik Golfid, Civicud jms on sama kõrged ja kuidagi nad ometi hakkama saavad.

Kütusekulust - Imprezal oli ajast ja arust 4-a käiguline automaat. See oli tänu lihtsusele muidugi ilmselt täiesti pommikindel aga mingist säästlikusest polnud juttugi. Ceedil on 6-e käiguline manuaal ja tema 99-kilovatine mootor võimaldab näiteks vaikselt 70-nega sõites kütusekuluks 4,8 liitrit sajale. Normaalselt 90-nega sõites on keskmine kulu 5,3 - 5,5. Küllap ma liialdan aga tunne on, et Ceed sõidab sama kütusekogusega poole kaugemale, kui Impreza, olles seejuures maanteel oluliselt mitte jõuetum.

Kui aga rääkida mootori häälest, siis Ceedi pöörded on üsna valusad kuulata, erinevalt Imprezast, mis lausa kutsus tuure üles ajama. Ceed on küll üsna hästi summutatud ja ka maanteel talutavalt vaikne auto, aga seda on küll tunda, et Subaru bokser on hoopis teisest klassist.

Praeguseks kõik. Mulle hakkab see auto järjest rohkem meeldima. Eks näis, kuidas korealane valule ka vastu peab.
Kasutaja avatar
enar
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 79
Liitunud: 17 Okt 2004, 16:39

Re: Kia Ceed 1.6 - sõiduauto

Postitus Postitas enar »

Hea, kui uus auto meeldib.

Mul on paaril viimasel autol samuti kiiruspiirik olnud, aga õnneks selline, mis ettemääratud kiiruse ületamisel sellest ainult märku annab. Mõnes situatsioonis võib see päris ohtlikuks muutuda, kui gaasi vajutades auto ei reageeri vastavalt sinu soovile.
Kasutaja avatar
raen
Autor
Autor
Postitusi: 1314
Liitunud: 17 Okt 2004, 18:33

Re: Kia Ceed 1.6 - sõiduauto

Postitus Postitas raen »

enar kirjutas:Mul on paaril viimasel autol samuti kiiruspiirik olnud, aga õnneks selline, mis ettemääratud kiiruse ületamisel sellest ainult märku annab. Mõnes situatsioonis võib see päris ohtlikuks muutuda, kui gaasi vajutades auto ei reageeri vastavalt sinu soovile.
Hakkasin asja user manualist lähemalt lugema ja, ennäe! on jah nii, et kui gaasi põhja vajutad ja kiirus üle lubatu läheb, hakkab auto kisama. Aga selgub, et kui limiter sisse lülitada, tekib gaasipedaali lõppu "klõps". Ja sellest "klõpsust" ülevajutamine nõuab teatavat jõu rakendamist, vähemasti siis piisavalt, et ma olin seni arvanud, et see ongi gaasipedaali lõpp :-)

Igatahes on sellega välistatud kogemata kiiruse ületamine. Lisaks siis üsna ebameeldivale pininale.

Aga Ceedi kaasaegsuse ja läbimõelduse kohta veel paar näidet -

Sellel autol on mägistardi abi. Kui auto seisab kallakul, mis on masina arvates piisavalt järsk, siis rakenduvad käigu sisselülitades pidurid. Ja vabanevad hetkel, mil vajutad gaasi. Täitsa abiks algajale manuaalkasti omanikule.

Veel - Subaru esiklaasipesu oli väga kehv - nõrk ja niru, et oli suisa mõte Prostamol Unot talle anda. Ceedil aga paiskub vett mitte jugadena, vaid suisa kahe lehvikuna ja mis peamine - esmalt tuleb vesi ja alles siis tulevad kojamehed järgi. Sama ka tagaklaasiga ja vett ei lasta mitte keskele, vaid sinna, kust kojamees tõusma hakkab.
Vasta