jah, oled täiesti õigesti aru saanud
Üldiselt saab mõne supaka juurde ju vaadata kui tõesti peaks bassist väheks jääma.
Esialgu jääb kindlasti väheks, aga kui nädal aega lasta kõrvadel harjuda siis hakkab asi ilmet võtma
http://www.roland.com/products/en/DM-20/index.html - hinnaklassilt olid kuskil 4k eegu kanti sellised monitorid. Mõlemad siis aktiivid. Siiamaani vägagi rahul olnud nendega. Arvasin kah alguses, paljukest need kõlarid ikka moonutavad, aga peale esimest proovi sai otsus suht kähku monitoride kasuks langetatud.
P.S. PC-arvutitega lindistamisest olen loobunud ja kasutan spetsaalrauda
ostsin just M-Audio studio Pro 3. Mul vaja kitarrikäike - soolosid kuulata. Väga hästi on kuulda välja võrreldes varasemaga. Ja üks kitarripartii tuleb ühest, teine teisest kastist. Need kastid on võimsuselt väikesed, aga võrdlesime poes võimsamate M-Audio, Behringeri, Alesise ja Yamahaga. Yamaha oli muidugi kõige parem, aga konkreetselt minu vajadusi arvestades olid need PRO3 kastid järgmised.
Ostsin kevadel M-Audio Studiophile BX8a paari endale ja nüüd üllatusin, et ma pole isegi ainus (Raen), kes M-Audio kola omas hinnaklassis üheks paremaks peab.
Pärast stuudiomonitoride soetamist on mu lähenemine masterdamisele päris kõvasti muutunud. Aeg, mis vanasti kulus mul sellele, et heliline valmisprodukt kõlaks kõik-võimalikest erinevatest aparaatidest kuulatuna enam-vähem ühesugusena, on nüüd kordades lühenenud. Ma olen alles nüüd aru saanud, kuivõrd oluline on stuudiomonitor: Kõik, mis stuudiomonitori järgi paika kruttida, on ka muude aparaatidega mängitav.
Kuigi ma teen asju hobi korras ja hetkel n.ö. veel sahtlisse, olen ma märganud, et ma istun samas ka kordades rohkem nüüd stuudinurgas - võibolla oli vanasti tõesti asi tõdemises, et korralikult heli nii-kui-nii paika ei saa, mis omakorda pärssis tegemisi.
Olgu mis on, ma isiklikult suhtun väga skeptiliselt mingite tavaliste muusikakeskuste juurde märgitud võimsustesse ning eriti sageduskarakteristikat iseloomustavasse kõverasse.
------------------------------------------------------
Sul on laul ja/või lauluhääl? Võta ühendust!
Tellisin endale Music-Schmidtist selleks tarbeks Ediroli MA15D kastid. Valikul sai otsustavaks sisseehitatud võim, esiküljel asetsevad nupud, optilise sisendi olemasolu, supaka väljund ja taskukohane hind (ca 2000.- paar). Pelgasin alguses, et jäävad lahjaks aga see kahtlus oli küll asjata. Helispektrile etteheiteid pole, nii kõvasti ei kuula, et moonutama hakkaks. Kasutan koos Sony SA-W200 aktiivsupakaga.
Vana teema, aga siiski...
Nagu selgub sellest http://www.inthemix.com.au/forum/showth ... 7&t=210693 intervjuust, siis Eric Prydz'i lood valmivad suures osas kõrvaklappidega tehtuna ja ilma stuudio masteringi kasutamata. Minu jaoks oli see küll suur üllatus.
Seega pole üldse oluline kasutada kalleid stuudiomonitore, et valmis teha hitte. Vähemalt sellest intervjuust jääb küll selline mulje. Ise muidugi seda meelt ei ole. Kasutan ise ka ikka stuudiomonitore, M-Audio BX8. Hoopis parem on nendega toimetada, kui klappide või kodukino kõlaritega. Lihtsalt peab tundma ja harjuma monitoridega, mis sul kasutada on. Alguses tundsin ise ka puudust bassist, aga mõne aja möödudes, kui olin piisavalt endale meelepärast muusikat läbi nende kuulanud, tundus kõik normaalne.
Alustan alles seda rasket teekonda, kumba valida, või hoopis midagi muud (200-300eur). Eelnevad seletused on esialgu kohati mõistetavad. Tänan asjaliku vastuse eest.
Sellisele küsimusele on väga raske vastata. Kuniks sa ei tee vahetut põhjalikku ja rahulikes oludes A-B testi, kus on aega asjadesse süvendeda, on tõelist olemust väga raske hinnata. Fakt on see, et need mõlemad monitorid on pigem odavama otsa tooted, mingit väga puhast signaali ja sirget sagedusriba neist oodata pole.
Samas, kui sinu hetkevõimalused on sellised, siis osta ükskõik kummad. Tööd saab nendega kindlasti teha ja peamine on, nagu siin teemas eespoolgi kirjutatud - harjuta oma kõrva nende monitoridega ja õpi kuulama, kuidas asjad kõlavad ja kõlama peavad.