"True bypass" versus "buffered" ...
Moderaator: Moderaatorid
"True bypass" versus "buffered" ...
See on ju ehk kidrameeste põhiline jututeema, et kuidas teha nii, et efektipedaalid pilli soundi ei rikuks. Ühed ütlevad, et "true bypassiga" pedaal, kus signaal jookseb otse läbi, kui pedaali ei kasuta, on parim. Teised jälle väidavad, et hea oleks, kui vähemalt ahela esimene pedaal oleks puhvriga ...
Leidsin ühe päris õpetliku artikli selle kohta -
http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm
Aga kokkuvõte neile, kes ise sealt lugeda ei viitsi -
-----------------------------------------
Mõõtmised, mis me selle artikli jaoks tegime, näitavad, et praktikas ei tekita mingeid probleeme, kui ühendada ahelasse rida "true bypassiga" pedaale. Sa tõesti ei kuule mingit erinevust, kui kasutad kvaliteetset kitarrijuhet ja pedaalide vahejuhtmeid. Puhver ahela alguses võib olla hea idee, kui juhtmed on tõesti pikad, aga võib tekitada ka probleeme, kui kasutada erinevate tootjate pedaale, eriti veel "vintage non-truebypass" asju.
Kasutades aga pedaale, milles kõigis on puhver sees ( näiteks Bossi omad ), lahendab küll ühe probleemi, aga tekitab ka lisamüra ja moonutusi.
Ainuke hea lahendus oleks, kui igas pedaalis oleks kõrgekvaliteediline puhver. See aga tähendaks, et vanad vintage-pedaalid ja paljud praegused populaarsed pedaalid jääksid mängust välja ... ja see poleks paljude mängijate jaoks praktiline.
Minu soovitus - eelista alati "true bypassi", kui võimalik. Kasuta alati kvaliteetseid kaableid ja ühenda oma pedaalid julgelt nendega kokku. Edasi, ära selle pärast enam muretse ja hakka mängima!
Leidsin ühe päris õpetliku artikli selle kohta -
http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm
Aga kokkuvõte neile, kes ise sealt lugeda ei viitsi -
-----------------------------------------
Mõõtmised, mis me selle artikli jaoks tegime, näitavad, et praktikas ei tekita mingeid probleeme, kui ühendada ahelasse rida "true bypassiga" pedaale. Sa tõesti ei kuule mingit erinevust, kui kasutad kvaliteetset kitarrijuhet ja pedaalide vahejuhtmeid. Puhver ahela alguses võib olla hea idee, kui juhtmed on tõesti pikad, aga võib tekitada ka probleeme, kui kasutada erinevate tootjate pedaale, eriti veel "vintage non-truebypass" asju.
Kasutades aga pedaale, milles kõigis on puhver sees ( näiteks Bossi omad ), lahendab küll ühe probleemi, aga tekitab ka lisamüra ja moonutusi.
Ainuke hea lahendus oleks, kui igas pedaalis oleks kõrgekvaliteediline puhver. See aga tähendaks, et vanad vintage-pedaalid ja paljud praegused populaarsed pedaalid jääksid mängust välja ... ja see poleks paljude mängijate jaoks praktiline.
Minu soovitus - eelista alati "true bypassi", kui võimalik. Kasuta alati kvaliteetseid kaableid ja ühenda oma pedaalid julgelt nendega kokku. Edasi, ära selle pärast enam muretse ja hakka mängima!
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
Olen seda linki vist enne ka kopinud, aga siit vastulause, täpsustuseks olgu öeldud et see mees on ehitanud ja ehitab kitarriplokke maailmatippudele (David Gilmour, Bryan May, Jimmy Page jne) http://www.petecornish.co.uk/case_again ... ypass.html
Mul enamus plokke ahelas on buffriga ja ei mürise seal midagi. Moonutusi pole viitsinud mõõta
Mul enamus plokke ahelas on buffriga ja ei mürise seal midagi. Moonutusi pole viitsinud mõõta
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
Kindlasti pole Pete Cornish rumal mees ja ega ka seal minu viidatud jutus ei nimetata puhvri paigutamist pedaalide ahela algusesse rumaluseks. Aga omad hädad siin siiski on - oletame, et ahela esimene pedaal on puhvriga, kõik järgmised aga true-bypass. Kuniks pedaalid on OFF-asendis, istub kogu ahel kenasti puhvri väljundi otsas ja kõik on rõõmsad. Aga oletame, et vajutad siis ühe pedaali sisse, ja oletame, et see üks pedaal juhtub olema BIG MUFF, väljundtakistusega 10K ... Sellises olukorras pole ahela alguses oleva puhvri madalast väljundtakistusest mõmmigi kasu, BIG MUFFist edasi jäävad pedaalid ripuvad juba MUFFi väljundi otsas.
Nagu ka artiklis nenditakse, tagab stabiilse takistuse ainult see, kui igas pedaalis on puhver sees. Ja kui see puhver on piisavalt kõrge kvaliteediga, siis ei kogune kamba peale ka mürasid ehk liiga palju. Vastasel juhul võib näiteks 10-ne pedaali peale mürafoon tõusta isegi kuni 13 dB, nagu artiklis tehtud mõõtmised näitasid.
Muidugi, hääl tuleb läbi ikka ja mängud saab mängitud, aga mind häirib juba see, kui ahelas on kasvõi üksainumas Boss. See pole ainult mingite hoomamatute kõrgete sageduste kadu, mida saaks ehk EQ-ka kompenseerida. Kogu soundi struktuur muutub - atakk, kandvus, see, kuidas pill mänguga kaasa tuleb ... Toon muutub igavaks, tuimaks.
Kõik inimesed ei pruugi seda kuulda ja see ei häiri neid, mina aga kuulen ja mind see ka häirib. Eriti veel Kalluste pillile on lihtsalt kuritegu mingi odav pedaal otsa riputada!
Aga mis oleks lahendus?
Nagu vana Joku alati on öelnud - pill juhtmega otse võimu! Ja kui tahad mingeid pedaale vahele lisada, siis need kõik võimalikult A-B-lüliti taha eraldi ahelasse, et ei ripuks kogu aeg põhisignaali otsas
Nagu ka artiklis nenditakse, tagab stabiilse takistuse ainult see, kui igas pedaalis on puhver sees. Ja kui see puhver on piisavalt kõrge kvaliteediga, siis ei kogune kamba peale ka mürasid ehk liiga palju. Vastasel juhul võib näiteks 10-ne pedaali peale mürafoon tõusta isegi kuni 13 dB, nagu artiklis tehtud mõõtmised näitasid.
Muidugi, hääl tuleb läbi ikka ja mängud saab mängitud, aga mind häirib juba see, kui ahelas on kasvõi üksainumas Boss. See pole ainult mingite hoomamatute kõrgete sageduste kadu, mida saaks ehk EQ-ka kompenseerida. Kogu soundi struktuur muutub - atakk, kandvus, see, kuidas pill mänguga kaasa tuleb ... Toon muutub igavaks, tuimaks.
Kõik inimesed ei pruugi seda kuulda ja see ei häiri neid, mina aga kuulen ja mind see ka häirib. Eriti veel Kalluste pillile on lihtsalt kuritegu mingi odav pedaal otsa riputada!
Aga mis oleks lahendus?
Nagu vana Joku alati on öelnud - pill juhtmega otse võimu! Ja kui tahad mingeid pedaale vahele lisada, siis need kõik võimalikult A-B-lüliti taha eraldi ahelasse, et ei ripuks kogu aeg põhisignaali otsas
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
No väljundtakistus ei ole seotud ju true bybass vs buffered teemaga. Kui efekt on sisse lülitatud, siis on igal juhul signaal bufferdatud. Ja ega see 10k nii suur takistus ka pole. Kui arvad et tekib RC filter, mis kõrgeid nülib, siis selle saad välja arvutada: http://www.muzique.com/schem/filter.htm Ma kahjuks ei tea kaablite mahtuvusi, seega ei oska arv väärtusi pakkuda . Ja alati võid oma 10k väljundtakistuse madalamaks viia, kasvõi paralleeltakistiga (kui väljundnivoo kukub liiga madalale, tuleb väljundahelat veidi ringi teha, mis pole ka raketiteadus). Keda RC filtri valem huvitab, siis see on siin: fc (Hz) = 1/2pii RC
Viimati muutis Ivar, 10 Aug 2011, 19:53, muudetud 1 kord kokku.
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
Muidugi võib kõike teha. Ma lihtsalt nentisin, et ka puhver pole mingi võluvits, mis alati aitab
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
Ja ikkagi ma ei usu et 10k väljund koos normaalsete kaablitega kukutaks kõrgeid, mis jäävad inimkõrva poolt kuuldavuse piiridesse. Aga kõige lihtsam ju katsetada: pill otse võimu vs läbi efektiplokkide bybass asendite.
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
Kogu maailm on üks suur usuküsimus. Mõni ei usu üldse, et maailm eksisteerib ...
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
No uskumine või mitte uskumine on välja arvutatav kui teada kaablite mahtuvusi. Kui filtri lõikesagedus jääb kõrgemale kui 20 kHz, pole kõrgete kadu kuuldav. Tegelikult elektrikitarri signaal võimendi valjukast jookseb ca kuni 5kHz.
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
Päris kõike pole võimalik välja arvutada ega graafikutega kirjeldada, kuna see, mis signaaliga juhtmes-pedalboardis juhtub, on keerulisem, kui ainult takistuse-mahutavuse teema.
Sama oleks öelda kitarrimeistrile, et mis tas teha on, arvutame aga kõik välja ja vorbime tippklassi kitarre otse tööpingi peal tuhandete kaupa!
Ometi teeb üks pill paremat häält, kui teine ...
Mina usun ja kuulen, et iga seade, mis kitarri ja võimendi vahele jääb, mõjutab ja muudab seda signaali. Mõnikord ei ole see mõju halb, aga enamasti on.
Ma olen mitmeid selliseid pime-AB-teste teinud, näiteks Bossi Delay pedaali review-s.
Sama oleks öelda kitarrimeistrile, et mis tas teha on, arvutame aga kõik välja ja vorbime tippklassi kitarre otse tööpingi peal tuhandete kaupa!
Ometi teeb üks pill paremat häält, kui teine ...
Mina usun ja kuulen, et iga seade, mis kitarri ja võimendi vahele jääb, mõjutab ja muudab seda signaali. Mõnikord ei ole see mõju halb, aga enamasti on.
Ma olen mitmeid selliseid pime-AB-teste teinud, näiteks Bossi Delay pedaali review-s.
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
On küll võimalik arvutada Raen. Kõik see on füüsika ja selleks tehakse erinevaid arvutusi. Ei tohi muidugi jätta tähelepanuta muid asju, nagu näiteks komponentide vahelised parasiitmahtuvused jne. Aga mõõteriistadega (sweepgeneraator) on võimalik visuaalselt seade läbi vilistada ja näha, kas kukutab sagedusi, samuti saab mõõta mittelineaarmoonutusi.
Kitarriehituse kohapealt ei taha sõna eriti võtta, aga kuna puidu omadused on erinevad, siis neid vist ei saa arvutada välja ja mõõta vist ka pole võimalik (kuna sellest teemast ei jaga, siis rohkem ei tahaks oletada). Elektroonika aga allub 100% füüsikale, mitte kuufaasidele jne, sellel teemal võin diskuteerida. Aga mis puutub käsitsi valmistatud vs liinipeal tehtud pedaalidesse, siis siin on vahe selles, et igal detailil on oma tolerants, mille võrra ta võib kõrvale kalduda lubatud väärtusest. Käsitsi tehes valitakse mõõdetud jupid, pärast häälestatakse veel üle, vajadusel korrigeeritakse detailide väärtusi. Odavatel plokkidel seda ei tehta ja ehkki 2 plokki on tehtud sama skeemi järgi, võivad kõlada erinevalt tänu detailide toleratsile kui ka motaažist tingitud parasiitmahtuvustele (mida rohkem seade on kokkupressitud, seda suurem on parasiitmahtuvuste oht).
Kitarriehituse kohapealt ei taha sõna eriti võtta, aga kuna puidu omadused on erinevad, siis neid vist ei saa arvutada välja ja mõõta vist ka pole võimalik (kuna sellest teemast ei jaga, siis rohkem ei tahaks oletada). Elektroonika aga allub 100% füüsikale, mitte kuufaasidele jne, sellel teemal võin diskuteerida. Aga mis puutub käsitsi valmistatud vs liinipeal tehtud pedaalidesse, siis siin on vahe selles, et igal detailil on oma tolerants, mille võrra ta võib kõrvale kalduda lubatud väärtusest. Käsitsi tehes valitakse mõõdetud jupid, pärast häälestatakse veel üle, vajadusel korrigeeritakse detailide väärtusi. Odavatel plokkidel seda ei tehta ja ehkki 2 plokki on tehtud sama skeemi järgi, võivad kõlada erinevalt tänu detailide toleratsile kui ka motaažist tingitud parasiitmahtuvustele (mida rohkem seade on kokkupressitud, seda suurem on parasiitmahtuvuste oht).
Re: "True bypass" versus "buffered" ...
Väljendasin ennast ehk veidi ebatäpselt - muidugi on see kõik füüsika ja põhimõtteliselt on tõesti võimalik kõike seda ka arvudes väljendada.
Küll pole aga võimalik selle füüsika mõju inimkõrvale ja psüühikale mitte alati piisavalt üheselt kirjeldada. Mõni sound on meeldiv, mõni mitte ...
Aga kitarri mängid sa ju inimestele, mitte ostsillograafile ...
Küll pole aga võimalik selle füüsika mõju inimkõrvale ja psüühikale mitte alati piisavalt üheselt kirjeldada. Mõni sound on meeldiv, mõni mitte ...
Aga kitarri mängid sa ju inimestele, mitte ostsillograafile ...