Kas teie pole tundnud vajadust vokaali salvestades kompressori järele, mis asuks enne helikaarti?
Ma olen küll väga algaja sellel teemal, aga tundub, et probleeme võib tekkida sellest, et kuna vokaal ei ole ühtlase kõvadusega, siis on oht, et tugevam koht hakkab üle peksma. Siis pole pärast selle partiiga suurt midagi teha.
Või on mõistlikum ikkagi mikri kaugusega ja hääle kõvadusega seda probleemi lahendada? Olen lugenud, et mõistlik on vokaali salvestades gaini vähemaks võtta ja hiljem miksimisel juurde keerata...
Millised on teie kogemused ja probleemid magamistoas vokaali salvestamisega (peale selle, et kortermajas on endal ka pisut häbi kõvasti huilata, isegi mitteöörahu ajal)?
Hardware compressor
Moderaator: Moderaatorid
Muidugi võib kasutada kompressimist enne kui signaal helikaarti jõuab, aga praktikas pole see eriti hea mõte.
Nimelt kui vastav kompressing ei peaks hiljem sobima siis tuleb kõik uuesti laulda - kui ise laulad siis pole see eriti suur probleem, aga kui teiste laulu salvestad siis oleks nõme neid jälle kohale kutsuda sellepärast, et ise vussisid asja ära.
Targem ikka nõks vaiksemalt salvestada ja pärast heli keerata nii nagu vaja.
Eelduseks on muidugi väikese müraga seadmed ja keskkond.
Üldiselt sellise mure jaoks on limiteri vaja mitte kompressorit
Nimelt kui vastav kompressing ei peaks hiljem sobima siis tuleb kõik uuesti laulda - kui ise laulad siis pole see eriti suur probleem, aga kui teiste laulu salvestad siis oleks nõme neid jälle kohale kutsuda sellepärast, et ise vussisid asja ära.
Targem ikka nõks vaiksemalt salvestada ja pärast heli keerata nii nagu vaja.
Eelduseks on muidugi väikese müraga seadmed ja keskkond.
Üldiselt sellise mure jaoks on limiteri vaja mitte kompressorit
Näed siis, võhiklikkus paistab läbi - limiteri funktsionaalsust pidasin silmas (need vist tihtipeale kompressoriga samas välises "kastis"?).
Peab siis rohkem harjutama/katsetama, et vokaal üle peksma ei hakkaks. Hetkel veel kõrvaklappide "bleed" ka probleemiks - peaks proovima, kas odavad kõrvasisesed playeriklapid aitavad seda lahendada?
Muu keskkonna ja müraga on nagu on, ega väga vaikseks seda vist ei saa.
On kellegi veel häid nippe magamistoas vokaali salvestamiseks?
(vahendid hetkel: helikaart M-audio Audiophile 2496, mikker M-Audio Nova kondenser, phantom power tuleb mikserpuldist Yamaha MG12/4)
Peab siis rohkem harjutama/katsetama, et vokaal üle peksma ei hakkaks. Hetkel veel kõrvaklappide "bleed" ka probleemiks - peaks proovima, kas odavad kõrvasisesed playeriklapid aitavad seda lahendada?
Muu keskkonna ja müraga on nagu on, ega väga vaikseks seda vist ei saa.
On kellegi veel häid nippe magamistoas vokaali salvestamiseks?
(vahendid hetkel: helikaart M-audio Audiophile 2496, mikker M-Audio Nova kondenser, phantom power tuleb mikserpuldist Yamaha MG12/4)
-
- Tuntud tegelane
- Postitusi: 15
- Liitunud: 11 Apr 2006, 15:22
Minuga on nii, et mida rohkem ma musa salvestamisega tegelenud olen, seda rohkem on mulle meeldima hakanud signaali protsessimine ENNE arvutisse jõudmist. Ehk siis, olen üha vähem hakanud kasutama hilisemat VST-dega jamamist ja rohkem pühendunud mikrofoni õige asendi ja kauguse otsimisele, riistvaralise kompressori häälestamisele jne.
Riistvaraline ( eelkõike analoog ) signaalitöötlus on minu kõrva jaoks loomulikuma ja parema kõlaga, kui vastavate asjade emulatsioonid. Jah, ma ka tahaks uskuda, et saab odavamalt ( st. VST-dega ) läbi, aga kui üks-ühele võrrelda, siis on vahed olemas, eriti kui su muusika ise pole just ka väga sünteetiline.
Muidugi on oht, nagu Project X mainib, et äkki pärast selline eelprotsessitud salvestis ei meeldi ja siis oled omadega lumes. Seepärast tulebki enne väga hästi TEADA, mida sa salvestad, kuidas salvestad ja mis sest kõigest lõpuks välja peab tulema. Ja väga riskantsete asjade puhul saab ju ka kaks duublit teha, üks "wet" ja teine "dry".
Mulle tundubki, et tänapäeva helisalvestuse suur miinus on see, et kõike saab käsklusega "undo" tagasi võtta ja seetõttu eriti ei viitsita konkreetselt SALVESTAMISEKS valmistuda. Suhtumine on selline, et "küll ma pärast paika ajan". Aga tuhkagi sa ajad, kui esitus ise on vilets, mikker valesti paigas olnud jne.
Sestap on väga kasulik teadmine, et tagasiteed pärast pole, kõik mis jääb linti, see nii ka jääb. Ja annadki endast maksimumi.
Ühesõnaga, minu soovitus oleks - osta näiteks channelstrip, millel EQ ja kompressor sees, ka FX ei tee paha. Salvesta ALATI võimalikult tugeva gainiga, ja seda igas etapis ( nii enne kompressorit, kui pärast, enne efekti ja pärast jne ), alati aga jälgides, et kusagilt klippima ei lähe. Kõige hakatuseks aga tee ise ka võimalikult adekvaatset häält, sest mida julgem on sinu hääl, seda vähem jääb ruumi näiteks arvuti ventika omale.
PS. See eelnevalt kirjeldatud minu veendumus võib tingitud olla sellest, et ma üldse viimasel ajal olen üha rohkem hakanud hindama HETKE jäädvustamist, mitte aga hilisemat (üle)produtseerimist.
Riistvaraline ( eelkõike analoog ) signaalitöötlus on minu kõrva jaoks loomulikuma ja parema kõlaga, kui vastavate asjade emulatsioonid. Jah, ma ka tahaks uskuda, et saab odavamalt ( st. VST-dega ) läbi, aga kui üks-ühele võrrelda, siis on vahed olemas, eriti kui su muusika ise pole just ka väga sünteetiline.
Muidugi on oht, nagu Project X mainib, et äkki pärast selline eelprotsessitud salvestis ei meeldi ja siis oled omadega lumes. Seepärast tulebki enne väga hästi TEADA, mida sa salvestad, kuidas salvestad ja mis sest kõigest lõpuks välja peab tulema. Ja väga riskantsete asjade puhul saab ju ka kaks duublit teha, üks "wet" ja teine "dry".
Mulle tundubki, et tänapäeva helisalvestuse suur miinus on see, et kõike saab käsklusega "undo" tagasi võtta ja seetõttu eriti ei viitsita konkreetselt SALVESTAMISEKS valmistuda. Suhtumine on selline, et "küll ma pärast paika ajan". Aga tuhkagi sa ajad, kui esitus ise on vilets, mikker valesti paigas olnud jne.
Sestap on väga kasulik teadmine, et tagasiteed pärast pole, kõik mis jääb linti, see nii ka jääb. Ja annadki endast maksimumi.
Ühesõnaga, minu soovitus oleks - osta näiteks channelstrip, millel EQ ja kompressor sees, ka FX ei tee paha. Salvesta ALATI võimalikult tugeva gainiga, ja seda igas etapis ( nii enne kompressorit, kui pärast, enne efekti ja pärast jne ), alati aga jälgides, et kusagilt klippima ei lähe. Kõige hakatuseks aga tee ise ka võimalikult adekvaatset häält, sest mida julgem on sinu hääl, seda vähem jääb ruumi näiteks arvuti ventika omale.
PS. See eelnevalt kirjeldatud minu veendumus võib tingitud olla sellest, et ma üldse viimasel ajal olen üha rohkem hakanud hindama HETKE jäädvustamist, mitte aga hilisemat (üle)produtseerimist.