E-MU 1212m uue omaniku silme läbi
Moderaator: Moderaatorid
E-MU 1212m uue omaniku silme läbi
E-MU 1212m
Hiljuti vahetas siis Raeni vana helikaart omanikku ja kuna mul pole kunagi nii head kaarti olnud siis jagaks muljeid ka teistega.
Natuke tagamaast - eelmine kaart oli SB Audigy ES ehk siis kõige odavam Audigy mudel, mis on toodetud Aasia maadele ja mõeldud rohkem mängimiseks kui tõsisemaks muusika tegemiseks. Nii ostsingi Raeni käest tema E-MU 1212m soundika.
Esimene sündant soojendav asi oli juba see, et kaardil korralik pakend kus põhilised funktsioonid ja võimalused lahti seletatud.
Kaardi paigaldamine ja installimine läks valutult.
Kohe tuli uurida, mis häält uus mänguasi teeb Tunnistan ausalt karp vajus lahti - kristallpuhtad kõrged ja kesksagedused on korralikud, lauludel saab sõnadest palju paremini aru, bass täpsem ja puhtam.
Nüüd toetan ise ka seda arvamust, et mingi SB Live, Audigy vms ei sobi muusika tegemiseks.
Tundub, et parem ja vasak kanal on täiesti eraldatud igatahes stereoeffektid tulevad paremini esile.
Teise asjana vaatasin üle kaardi enda poolt pakutavad effektid...noh on kah, aga mitte midagi erilist ei leidnud pigem sobivad need esialgseks katsetamiseks, kui alles loo idee on valmimisel. Igatahes minuarust kaardi enda effektid tunduvad võltsid.
Esialgu oli harjumatu sync "kella" ümberlülitamine, minujaoks täiesti tundmatu teema, aga sellega harjusin päris kiiresti ära - samas kaardi tarkvara ise karjub kui on vaja sagedust muuta (44,1 KHz, 96KHz jne). Seda on vaja ainult siis teha kui muusika programm töötab ASIO peal. WDM? puhul pidavat toimuma konvertimine.
Selliste ümberlülituste pärast sai päris mitu korda tarkvara hulluks aetud
Sportlikust huvist sai kaardi jõudu katsetatud ehk siis tõmmatud käima mõni suurem projekt kus varem pidin erinevaid helisid välja lülitama, et üldse saaks kuulata. 10 tracki + mõned realtime effektid ja ei mingeid nõkse ega hakkimisi.
Sisendite puhtust pole veel korralikult saanud katsetada kuna nüüd pean oma kodustuudios väikese uuenduse läbi viima miksimispuldi soetamise näol.
Uus kaart peaks toetama 2ms latencyt, aga nii lühikest aega pole vaja läinud varem oli mul 5ms ja selline viivitus ei ole häirivaks muutunud - seega kasutan seda edasi.
Hetkel pole veel pihta saanud kuidas suunata kaardi füüsilisi sisendeid SONAR'isse, kuidagi ASIO kaudu peaks käima, aga esimese korraga ei saanud hakkama (pole viitsinud süveneda kuna seda ei lähe hetkel veel väga vaja). WDM drivereid kasutava tarkvaraga sain hakkama, aga jah ASIO puhul puhul ei jõudnud heli kohale.
Uute driverite installimise käigus pani masin nii pange, et päästis ainult reset nupp peale seda ei ole enam ette tulnud (ptyi ptyi ptyi).
Kokkuvõtteks võib öelda, et igati asjalik uuendus oli suured tänud Raen
Hiljuti vahetas siis Raeni vana helikaart omanikku ja kuna mul pole kunagi nii head kaarti olnud siis jagaks muljeid ka teistega.
Natuke tagamaast - eelmine kaart oli SB Audigy ES ehk siis kõige odavam Audigy mudel, mis on toodetud Aasia maadele ja mõeldud rohkem mängimiseks kui tõsisemaks muusika tegemiseks. Nii ostsingi Raeni käest tema E-MU 1212m soundika.
Esimene sündant soojendav asi oli juba see, et kaardil korralik pakend kus põhilised funktsioonid ja võimalused lahti seletatud.
Kaardi paigaldamine ja installimine läks valutult.
Kohe tuli uurida, mis häält uus mänguasi teeb Tunnistan ausalt karp vajus lahti - kristallpuhtad kõrged ja kesksagedused on korralikud, lauludel saab sõnadest palju paremini aru, bass täpsem ja puhtam.
Nüüd toetan ise ka seda arvamust, et mingi SB Live, Audigy vms ei sobi muusika tegemiseks.
Tundub, et parem ja vasak kanal on täiesti eraldatud igatahes stereoeffektid tulevad paremini esile.
Teise asjana vaatasin üle kaardi enda poolt pakutavad effektid...noh on kah, aga mitte midagi erilist ei leidnud pigem sobivad need esialgseks katsetamiseks, kui alles loo idee on valmimisel. Igatahes minuarust kaardi enda effektid tunduvad võltsid.
Esialgu oli harjumatu sync "kella" ümberlülitamine, minujaoks täiesti tundmatu teema, aga sellega harjusin päris kiiresti ära - samas kaardi tarkvara ise karjub kui on vaja sagedust muuta (44,1 KHz, 96KHz jne). Seda on vaja ainult siis teha kui muusika programm töötab ASIO peal. WDM? puhul pidavat toimuma konvertimine.
Selliste ümberlülituste pärast sai päris mitu korda tarkvara hulluks aetud
Sportlikust huvist sai kaardi jõudu katsetatud ehk siis tõmmatud käima mõni suurem projekt kus varem pidin erinevaid helisid välja lülitama, et üldse saaks kuulata. 10 tracki + mõned realtime effektid ja ei mingeid nõkse ega hakkimisi.
Sisendite puhtust pole veel korralikult saanud katsetada kuna nüüd pean oma kodustuudios väikese uuenduse läbi viima miksimispuldi soetamise näol.
Uus kaart peaks toetama 2ms latencyt, aga nii lühikest aega pole vaja läinud varem oli mul 5ms ja selline viivitus ei ole häirivaks muutunud - seega kasutan seda edasi.
Hetkel pole veel pihta saanud kuidas suunata kaardi füüsilisi sisendeid SONAR'isse, kuidagi ASIO kaudu peaks käima, aga esimese korraga ei saanud hakkama (pole viitsinud süveneda kuna seda ei lähe hetkel veel väga vaja). WDM drivereid kasutava tarkvaraga sain hakkama, aga jah ASIO puhul puhul ei jõudnud heli kohale.
Uute driverite installimise käigus pani masin nii pange, et päästis ainult reset nupp peale seda ei ole enam ette tulnud (ptyi ptyi ptyi).
Kokkuvõtteks võib öelda, et igati asjalik uuendus oli suured tänud Raen
Kena kuulda, et said asja tööle!
Kuigi Sonar on üldiselt WDM-i põhine, on parem kasutada ASIO-draiverit, sest see E-MU kaart on ilmse suunitlusega ASIO-toetusele ja WDM on oluliste piirangutega ning rohkem "ilu pärast". Pealegi, Sonar saab ju ka ASIO-ga suurepäraselt hakkama.
Üks E-MU kaartide nõrku kohti ongi see "jooksu pealt" sageduse vahetamine. Ehk siis, tark on esmalt kaardi mikseris valida näiteks 96 KHz ja alles siis avada sekventser ja seal kiirus muuta. Teises järjekorras tehes paned kiiresti pange.
Tegelikult on see helikaardi ja baas-sekventseri kiiruste ühtlustamine üks komplitseeritumaid ülesandeid vist kõikide kaartide puhul, lihtsalt teistel on see natuke stabiilsemalt lahendatud ( Audiophile 192 näiteks ei lasegi sekventseris kiirust muuta, enne pead muutma helikaardi "pöördeid" )
E-MU efektid on jah palju sõimata saanud, aga minu arust neil küll midagi väga viga pole. Näiteks kompressor on väga sooja kõlaga ja seal on normaalseid asju teisigi. Lihtsalt, ära kasuta neid valmis-presette, vaid tee ise! Mis aga väga bro, on näiteks see, et saad signaali suunata nii, et mängid oletame, kidrat juhtmega arvutisse, reaal-ajas ja ilma mingi viivituseta kuulad oma mängu läbi E-MU amp-simu, draivi ja delay, kusjuures lindistad samal ajal ilma efektita ( või ka efektiga, kui soovid ).
Või samamoodi, monitoorid oma laulu koos reverbi ja kompressiooniga, aga salvestad "kuivalt" jne. Elu näitab, et laulja laulab palju puhtamalt, kui kõrvaklappides on vokaal koos reverbiga.
E-MU kaardi puhul on sekventseri jaoks SISEND nii füüsiline kaardi sisend, kui ka suvaline ASIO kanal ehk virtuaalne sisend. Kui teed endale asja selgeks, avanevad sulle praktiliselt piiramatud signaalide manageerimise võimalused, mida ükski teine kaart ei paku ( oi, kuidas ma Audiophile juures neist puudust tunnen! ). Süsteem käib aga ikka nii, et alustad E-MU mikseris ASIO-kanali(te) tekitamisega ja kõik need näitavad ennast seejärel Sonaris.
Nii võid näiteks kõik oma sekventseri träkid ( eraldi, kasutades igaühe jaoks oma ASIO-kanalit ) saata E-MU mikserisse, seal siis kokku miksida ja valmis MIX saata samal ajal tagasi samasse sekventserisse, kus see ühtlasi ka kohe salvestatakse.
Või näiteks, olen siin lugenud, et hea on miksida nii, et kogu aeg istub master-busi otsas kompressor. E-MU kaardi puhul on seda imelihtne korraldada, ilma, et peaks arvuti ressurssi karvavõrdki raiskama.
Ja need on ainult mõned näited ...
Reset-nupp saab aga kindlasti tulevikus kõvasti vatti ...
Kuigi Sonar on üldiselt WDM-i põhine, on parem kasutada ASIO-draiverit, sest see E-MU kaart on ilmse suunitlusega ASIO-toetusele ja WDM on oluliste piirangutega ning rohkem "ilu pärast". Pealegi, Sonar saab ju ka ASIO-ga suurepäraselt hakkama.
Üks E-MU kaartide nõrku kohti ongi see "jooksu pealt" sageduse vahetamine. Ehk siis, tark on esmalt kaardi mikseris valida näiteks 96 KHz ja alles siis avada sekventser ja seal kiirus muuta. Teises järjekorras tehes paned kiiresti pange.
Tegelikult on see helikaardi ja baas-sekventseri kiiruste ühtlustamine üks komplitseeritumaid ülesandeid vist kõikide kaartide puhul, lihtsalt teistel on see natuke stabiilsemalt lahendatud ( Audiophile 192 näiteks ei lasegi sekventseris kiirust muuta, enne pead muutma helikaardi "pöördeid" )
E-MU efektid on jah palju sõimata saanud, aga minu arust neil küll midagi väga viga pole. Näiteks kompressor on väga sooja kõlaga ja seal on normaalseid asju teisigi. Lihtsalt, ära kasuta neid valmis-presette, vaid tee ise! Mis aga väga bro, on näiteks see, et saad signaali suunata nii, et mängid oletame, kidrat juhtmega arvutisse, reaal-ajas ja ilma mingi viivituseta kuulad oma mängu läbi E-MU amp-simu, draivi ja delay, kusjuures lindistad samal ajal ilma efektita ( või ka efektiga, kui soovid ).
Või samamoodi, monitoorid oma laulu koos reverbi ja kompressiooniga, aga salvestad "kuivalt" jne. Elu näitab, et laulja laulab palju puhtamalt, kui kõrvaklappides on vokaal koos reverbiga.
E-MU kaardi puhul on sekventseri jaoks SISEND nii füüsiline kaardi sisend, kui ka suvaline ASIO kanal ehk virtuaalne sisend. Kui teed endale asja selgeks, avanevad sulle praktiliselt piiramatud signaalide manageerimise võimalused, mida ükski teine kaart ei paku ( oi, kuidas ma Audiophile juures neist puudust tunnen! ). Süsteem käib aga ikka nii, et alustad E-MU mikseris ASIO-kanali(te) tekitamisega ja kõik need näitavad ennast seejärel Sonaris.
Nii võid näiteks kõik oma sekventseri träkid ( eraldi, kasutades igaühe jaoks oma ASIO-kanalit ) saata E-MU mikserisse, seal siis kokku miksida ja valmis MIX saata samal ajal tagasi samasse sekventserisse, kus see ühtlasi ka kohe salvestatakse.
Või näiteks, olen siin lugenud, et hea on miksida nii, et kogu aeg istub master-busi otsas kompressor. E-MU kaardi puhul on seda imelihtne korraldada, ilma, et peaks arvuti ressurssi karvavõrdki raiskama.
Ja need on ainult mõned näited ...
Reset-nupp saab aga kindlasti tulevikus kõvasti vatti ...
Eks ma siin katsetan neid asju ei tule ju kohe kõiksuguste vankerduste peale, aga sa andsid paar huvitavat ideed mille ma ära proovin.
Tegelt need kompressori asjad olid jah normid vocali juures katsetasin sooja kõla andis, aga mis teha meeldivad VST efektid rohkem - saab sequenseris ära teha.
Eks see ole mugavam ka...
Kui heli pead erinevatest kohtadest kruvima siis lõpptulemuse võib kergemini metsa keerata...vähemalt kogemus on näidanud, et mida lihtsama asja hoiad seda parem.
Ja kuss ära hirmuta siin ma noor inimene aga närvid suht läbi, siiamaani pole resetit väga vaja läinud loodetavasti ei lähe kah
Tegelt need kompressori asjad olid jah normid vocali juures katsetasin sooja kõla andis, aga mis teha meeldivad VST efektid rohkem - saab sequenseris ära teha.
Eks see ole mugavam ka...
Kui heli pead erinevatest kohtadest kruvima siis lõpptulemuse võib kergemini metsa keerata...vähemalt kogemus on näidanud, et mida lihtsama asja hoiad seda parem.
Ja kuss ära hirmuta siin ma noor inimene aga närvid suht läbi, siiamaani pole resetit väga vaja läinud loodetavasti ei lähe kah
Hallid karvad
Kusjuures nagu ei olegi väga tõsiselt kokku pannud pigem paneb sequenzer ja seda kah iseenda süü läbi. Kui teha kõik liigutused nii nagu helikaardile meeldiks siis ei ole hullu, aga kui oma jonniga üritad siis kõmm ja panges
mul pole aega ka olnud, et mõni tõsisem asi käsile võtta, kool nõuab oma praegu. Mõned taustad olen teinud ja kokku pole ajanud. Siiamaani on vedanud
mul pole aega ka olnud, et mõni tõsisem asi käsile võtta, kool nõuab oma praegu. Mõned taustad olen teinud ja kokku pole ajanud. Siiamaani on vedanud
Niisiis E-MU on saanud jälle uute driveritega maha tundub et asi läheb järjest paremax Lisandunud on 88,2 ja 172,4 KHz sagedused. See kasulik just sel puhul kui tahad näiteks audio plaati teha...88,2? KHz sageduse pealt 44,1 peale käib sampling sageduse muutmine valutumalt kui 96Khz pealt 44,1 peale.
Parandatud on ka veel mõned muud väiksemad vead. Eks näis kas on läinud veelgi stabiilsemaks
Ahjaa meelde tuli DirectX puhul on tehtud tugi 8 audio tracki korraga jooksutamise jaoks?
Huvitav mida kõike nad sellest veel oskavad välja võluda?!
Parandatud on ka veel mõned muud väiksemad vead. Eks näis kas on läinud veelgi stabiilsemaks
Ahjaa meelde tuli DirectX puhul on tehtud tugi 8 audio tracki korraga jooksutamise jaoks?
Huvitav mida kõike nad sellest veel oskavad välja võluda?!
vat see on asi millest ma ka täpselt aru ei saa aga inglise k. kõlab nii
Added support for up to 8 channels of audio playback through the E-DSP Wave device. This allows the digital audio system to play certain types of multi-channel content
100% ei taipa mida siin mõeldakse aga küllap nad parandasid siis DirectX tuge
Added support for up to 8 channels of audio playback through the E-DSP Wave device. This allows the digital audio system to play certain types of multi-channel content
100% ei taipa mida siin mõeldakse aga küllap nad parandasid siis DirectX tuge
Vaatasin, mida E-MU veel kirjutab ja tundub jah, et nüüd saad korraga jooksutada mitut programmi, mis kõik kasutavad WDM-draiverit.
Ma ei mäleta, kas ASIO-multiclient oli juba olemas? Sellest oleks isegi rohkem abi, sest kes seda WDM-i ikka niiväga kasutab!
Aga, paistab et sul on vinge kaart! Äri ära!
Ma ei mäleta, kas ASIO-multiclient oli juba olemas? Sellest oleks isegi rohkem abi, sest kes seda WDM-i ikka niiväga kasutab!
Aga, paistab et sul on vinge kaart! Äri ära!